Case study: Jak jsme nakopli poradnu JenPrace.cz

Z desítek na tisíce prokliků denně za dvanáct měsíců. Díky kontinuální práci a pečlivě vybraným tématům pomáháme klientovi přivádět na web tisíce návštěv denně. Jak? Klíčem je kvalitně zpracovaná poradna.

S klientem JenPrace.cz jsme začali spolupracovat v roce 2022. Jedna z prvních věcí, kterou jsme rozjeli, byla právě poradna. Co nás k tomu vedlo? Hned několik důvodů:

  • Klientova poradna do té doby obsahovala spíše obecné rozhovory a často tematicky nerelevantní články, které nebyly optimalizované.
  • V oboru jsme viděli prostor pro příchod průvodce komplexní pracovní tematikou.
  • Již při zpracovávání analýzy klíčových slov jsme věděli, že témata budou hodně hledaná a máme velký potenciál přivádět na web vyšší a relevantní návštěvnost.

S čím jsme začínali?

Analýza klíčových slov nám napovídala, že v pracovní oblasti nebude o témata nouze. Proto jsme se s klientem domluvili, že prozkoumáme oblast HR témat zaměřených na zaměstnance a zaměstnavatele. Začali jsme pěkně od píky, protože jsme poradnu chtěli pojmout i jako průvodce pro lidi, kteří hledají zaměstnání.

Mezi první témata tak patřilo:

  • jak hledat a najít práci,
  • jak napsat motivační a průvodní dopis,
  • jak má vypadat strukturovaný životopis,
  • jak se připravit na pohovor a mnohé další.

Měli jsme i trochu štěstí

Do karet nám hrálo, že má klient na svojí straně zkušenou HR manažerku s patnácti lety v oboru. Znalosti a výchozí pozici pro to být garantem tématu jsme tedy měli do začátku skvělé. 

V prvních měsících jsme kompletovali znalosti, klíčová slova a optimalizovali články.

Tak aby to dávalo smysl po všech stránkách.

Jakmile se nám to po zaškolení dařilo společnými silami odladit, výsledky se začaly brzy dostavovat. 

Poradna se dostala z desítek kliků na stovky kliků denně už během dvou měsíců. 

Co jsme pro to na začátku udělali?

Od začátku jsme chtěli, aby poradna fungovala jako pomocník pro ty, co práci teprve hledají, ale zároveň odpovídala i na nejzákladnější dotazy

Nebylo tak nutné zpracovávat obrovskou analýzu klíčových slov s tisíci dotazy a velkým rozpočtem. 

Šli jsme po hlavních tématech.

A také jsme chtěli, aby tato témata byla pokrytá opravdu komplexně a přinášela odpovědi na všechny možné otázky, co lidé řeší.

Zpracovali jsme tak prvních 17 okruhů, které obsahovaly 100 témat. Některá témata jsme nakonec po konzultaci s personalistkou propojili, protože si byla obsahově blízká. Díky tomu jsme se dostali pod stovku.

Chci také zkonzultovat SEO

Následně jsme se sladili s personalistkou na straně klienta. Dostala od nás tabulku s tématy, ke kterým jsme přiřadili klíčová slova i s hledaností.

Zároveň jsme ji zaškolili, jak má s tabulkou i klíčovými slovy v článku pracovat. A pak už se pustila do psaní. Abychom to měli podchycené ze všech stran, po napsání šly články ještě k nám na kontrolu. 

S klientem jsme také vyřešili medailonek autorky na blogu. Když už máme personalistku s bohatými zkušenostmi, chtěli jsme to prodat a pomoci tím s důvěryhodností článků.

Na nás v této fázi bylo zejména:

  • zkontrolovat komplexní pojetí tématu dle hledaných dotazů a jejich správné zapracování do textací,
  • prolinkovat články mezi sebou přes relevantní anchory,
  • prolinkovat s kategoriemi na webu či externími weby, pokud to bylo užitečné pro čtenáře.

Když jsme tímto způsobem vychytali poslední mouchy a zapracovali se připomínky, mohli jsme publikovat.

 

Evidence a měření je vždy potřeba

Bez měření nejsou data, proto všechna klíčová slova dostala vlastní štítek a poslali jsme je na měření do Collabimu. Po vypublikování pak vždy přibyla ještě konkrétní URL. Tak jsme brzy zjistili, že nám články začínají fungovat a že jdeme správnou cestou. Kromě toho jsme tuto sekci sledovali také v Google Search Consoli.

Denní návštěvnost za první dva měsíce

stovky

Dosavadní počet publikovaných článků

přes 140

Celková návštěvnost poradny

350 tisíc

Počet zpracovaných témat

přes 240

Data nás utvrzovala v tom, že máme pokračovat, a tak jsme po domluvě s klientem připravili další témata. Časem jsme se dostali i k článkům zaměřeným na personalisty či zajímavosti ze světa pracovního trhu. 

Témata přidáváme postupně po domluvě s klientem dle toho, jak je HRistka stíhá zpracovávat. Aktuálně jsme na čísle 243.

Do cesty nám přišly výrazné Google updaty

Z velkých Google updatů, které probíhaly v roce 2022, jsme měli přirozený respekt.

Ukázalo se, jak důležité je psát texty opravdu pro lidi. Když využíváte klíčová slova k tomu, aby čtenáři články lépe našli, tak to funguje. 

Díky tomu nás updaty neshodily, spíše naopak. Vypadá to, že si po nich poradna vede ještě lépe.

 

Kontinuální práce se vyplácí

Na tomto projektu se potvrdilo to, co říkáme klientům velmi často. Kontinuální práce je v SEO extrémně důležitá. Díky tomu, že jsme nezastavili a v poradně pokračovali dál, posunuli jsme se ze stovek prokliků denně ještě o řád výš. Nyní zaznamenáváme tisíce prokliků pouze přes články v poradně. 

Podařilo se nám tak pokrýt spoustu zajímavých témat, která klient ještě před rokem vůbec neřešil. 

 

Za tu dobu do poradny přišlo okolo 350 tisíc návštěv.

Není psaní jako psaní

Kromě kontinuální práce se na projektu opět projevil i další důležitý fakt: při psaní je potřeba pracovat s klíčovými slovy a tvořit články na hledaná témata. 

Klient publikoval svoje články i před naší spoluprací, ale návštěvnost z nich nepřicházela. Neodpovídaly totiž na dotazy uživatelů a některé z nich ani tematickému zaměření webu. 

My jsme se do poradny zapojili v roce 2022 a první článek vyšel v dubnu. Od té doby nám vyšlo celkem 142 článků, které jsme publikovali s měsíční četností. 

Bez spolupráce nejsou výsledky

Kooperace všech členů týmu na projektu je vždy nesmírně důležitá. Čím intenzivněji funguje, tím lepších výsledků dosáhneme. A my víme, že bez paní Anny Kevorkyan na straně klienta a zároveň HR manažerky Martiny Suché by se nám nepodařilo poradnu vytáhnout tam, kde aktuálně je. Proto děkujeme za skvělou spolupráci a věříme, že to dotáhneme ještě dál.

Poradíme si i s vaším webem

Máte poradnu? A můžeme ji vidět? Pokud je odpověď ne, rádi vám pomůžeme, aby vidět byla. To samozřejmě platí pro celý váš web. 

Jsme tu od toho, abychom pomohli dostat i váš obsah k těm pravým čtenářům.

Chci vyšší návštěvnost

Obsahový marketing SEO 11. 07. 2023