Case study: Jak na SEO právních služeb

Některé obory mohou být někdy pro SEO specialistu zdánlivě složité. Třeba optimalizace webu pro výrobce ložiskových domků nebo nového typu softwaru na trhu. Teď před námi stál projekt v oblasti práva. Podívejte se, jak jsme našeho klienta doslova zavalili návštěvností a poptávkami.

Analýza klíčových slov

Klient má v portfoliu celkem 5 webů. Každý web cílí na konkrétní specializaci právních služeb. Před samotnou realizací jakýchkoliv propagačních aktivit jsme provedli průzkum hledanosti souvisejících témat a změřili pozice webů na relevantních fráze ve vyhledávačích Google.cz a Seznam.cz.

Ukázka analýzy klíčových slov

Na základě výsledků jsme vybrali web Pohledavkyonline.cz, kde předpokládáme nejvyšší potenciál, reálné a ekonomické šance na zvýšení výkonu a tržeb.

Připravujeme přechod na nový web

Pro vybranou doménu jsme začali spolu s naším Web Development a UX týmem pracovat na redesignu. Vlastně jsme udělali nový web na Wordpressu, s grafikou na míru.

Pro klienta jsme připravovali i logo

Díky mezitýmové spolupráci jsme mohli efektivně pracovat na potřebných rozvojových prvcích z pohledu SEOPPC kampaní. Na začátku jsme specifikovali SEO požadavky, v průběhu koordinovali vývoj a dohlédli na hladký přechod na nový web.

SEOPPC versus UX a Web Development

Starý web byl jednoduchý, nepříliš graficky upravený a byl relativně dost zahlcený textem, který byl navíc psaný malým písmem. V očích vyhledávačů to není na závadu, ale pro uživatele to rozhodně příjemné není. Zvlášť při porovnání s jinými zdroji v oboru a konkurencí. Potřebovali jsme proto najít kompromis – vhodné řešení pro uživatele i vyhledávače.

Ukázka seznamu požadavků v projektovém systému

Ve výsledku se nám podařilo vytvořit designově jednoduchý a moderní web, kde uživatel najde vše, co potřebuje. Návštěvníky neobtěžujeme komplikovanými efekty, držíme se pravidla KISS.

SEO strategie

Prozkoumali jsme vybrané konkurenty, jakým způsobem se prezentují na webu a kde o sobě dávají vědět. Zjistili jsme, že konkurence má sice ve svém odkazovém profilu silné weby, nicméně ne zcela precizně pracuje s relevancí odkazů a distribucí na cílové vstupní stránky. Kromě toho nedokonale pracuje obsahem a přípravou vstupních stránek pro organic.

Content Gap – orientační porovnání pozic klienta a konkurence na vybrané okruhy klíčových slov

To byla příležitost pro nás. Na základě průzkumu jsme kladli důraz na diferenciaci a kvalitu důležitých vstupních stránek na webu. Zpětnými odkazy pak budeme podporovat autoritu webu a relevanci stránek na vybraná témata. Drželi jsme se hesla: méně je více.

Optimalizace vstupních stránek

Do předem připravených šablon (typů stránek) jsme spolu s copywritery tvořili nové texty. Na hledaná témata jsme se snažili vykrýt maximum souvisejících klíčových slov. U méně hledaných témat jsme copíkům nechali volnější ruku. Sílu pak vnímáme spíše kontextově pomocí interního prolinkování webu.

Zpětné odkazy

U linkbuildingu jsme zvolili cestu kvality – méně odkazujících webů, zato s vyšší cenovkou za odkaz. Vybrali jsme celkem 13 webů, které splňovaly kritéria dle strategie:

  • Web pro zpětný odkaz je relevantní,
  • aktuální, živý,
  • chodí na něj cílová skupina (primárně za informacemi z oboru, sekundárně v rámci čerpání informací o podnikání).

Odkazy jsme získávali prostřednictvím článků. Obsah tvořil klient, my jsme zařídili optimalizaci a publikaci. Nakonec jsme publikovali pouze 7 článků v horizontu jednoho kvartálu. Postupně se ukázalo, že tato strategie bude fungovat a další pořizování odkazů nebude třeba.

Vývoj meziroční návštěvnosti (organic)

Web se z dlouhodobé stagnace vyšvihl k nevídanému výkonu, kdy návštěvnost díky SEO vzrostla o 175 % a počet poptávek o 387 % meziročně.

Výsledky a kontinuální rozvoj webu

Po úspěšné realizaci SEO strategie web vyrostl jak v návštěvnosti, tak splněných cílech:

  • Návštěvnost +175 % meziročně
  • Poptávky +387 % meziročně

SEO rozvoj webu číslo 1 dopadl úspěšně. Na top hledané dotazy jsme se velmi rychle dostali na první stranu, na některé fráze dokonce do top trojky. Neznamená to však, že bychom měli zapálit doutník a hodit nohy na stůl.

Pozice nejdůležitějších klíčových slov na Google.cz po realizaci strategie

V našem datasetu jsou další klíčová slova, která jsou sice méně hledaná, ale v celkovém součtu mají hledanost zajímavou. Co se tedy nabízí v rámci SEO rozvoje dále zlepšovat?

  • Pozice méně hledaných témat
  • Proklikovost (CTR) z výsledků vyhledávání
  • Průzkum nových/​aktuálních témat
  • Prezentace ve vybraných médiích (posilování brandu)
  • Kooperace s PPC na nativní reklamě
  • Kooperace s UX na zlepšování CRO (konverzního poměru)
Featured snippet – získání nulté pozice ve výsledcích vyhledávání

Kromě aktivit s přímým důsledkem na návštěvnost nebo ROI je pak vhodné průběžně monitorovat i další aspekty:

  • Reakce/​aktivity konkurence
  • Technický stav webu
  • Konverznost/​efektivita ostatních kanálů (přeskupení rozpočtů)

Pro lepší představu o výsledcích tu máme pro vás pár dalších grafů:

Pozice webu před SEO realizacemi
Pozice webu po realizaci SEO strategie
Vývoj pozic na Google.cz v čase

 


Martin Hill

Starám se o SEO a projektový rozvoj webů. Optimalizaci pro vyhledávače se věnuji od roku 2012 a od jara 2017 působím v PROFICIU. Rád testuji a ověřuji, také na vlastních projektech.