Některé obory mohou být někdy pro SEO specialistu zdánlivě složité. Třeba optimalizace webu pro výrobce ložiskových domků nebo nového typu softwaru na trhu. Teď před námi stál projekt v oblasti práva. Podívejte se, jak jsme našeho klienta doslova zavalili návštěvností a poptávkami.
Analýza klíčových slov
Klient má v portfoliu celkem 5 webů. Každý web cílí na konkrétní specializaci právních služeb. Před samotnou realizací jakýchkoliv propagačních aktivit jsme provedli průzkum hledanosti souvisejících témat a změřili pozice webů na relevantních fráze ve vyhledávačích Google.cz a Seznam.cz.
Na základě výsledků jsme vybrali web Pohledavkyonline.cz, kde předpokládáme nejvyšší potenciál, reálné a ekonomické šance na zvýšení výkonu a tržeb.
Připravujeme přechod na nový web
Pro vybranou doménu jsme začali spolu s naším Web Development a UX týmem pracovat na redesignu. Vlastně jsme udělali nový web na Wordpressu, s grafikou na míru.
Díky mezitýmové spolupráci jsme mohli efektivně pracovat na potřebných rozvojových prvcích z pohledu SEO i PPC kampaní. Na začátku jsme specifikovali SEO požadavky, v průběhu koordinovali vývoj a dohlédli na hladký přechod na nový web.
SEO a PPC versus UX a Web Development
Starý web byl jednoduchý, nepříliš graficky upravený a byl relativně dost zahlcený textem, který byl navíc psaný malým písmem. V očích vyhledávačů to není na závadu, ale pro uživatele to rozhodně příjemné není. Zvlášť při porovnání s jinými zdroji v oboru a konkurencí. Potřebovali jsme proto najít kompromis – vhodné řešení pro uživatele i vyhledávače.
Ve výsledku se nám podařilo vytvořit designově jednoduchý a moderní web, kde uživatel najde vše, co potřebuje. Návštěvníky neobtěžujeme komplikovanými efekty, držíme se pravidla KISS.
SEO strategie
Prozkoumali jsme vybrané konkurenty, jakým způsobem se prezentují na webu a kde o sobě dávají vědět. Zjistili jsme, že konkurence má sice ve svém odkazovém profilu silné weby, nicméně ne zcela precizně pracuje s relevancí odkazů a distribucí na cílové vstupní stránky. Kromě toho nedokonale pracuje obsahem a přípravou vstupních stránek pro organic.
To byla příležitost pro nás. Na základě průzkumu jsme kladli důraz na diferenciaci a kvalitu důležitých vstupních stránek na webu. Zpětnými odkazy pak budeme podporovat autoritu webu a relevanci stránek na vybraná témata. Drželi jsme se hesla: méně je více.
Optimalizace vstupních stránek
Do předem připravených šablon (typů stránek) jsme spolu s copywritery tvořili nové texty. Na hledaná témata jsme se snažili vykrýt maximum souvisejících klíčových slov. U méně hledaných témat jsme copíkům nechali volnější ruku. Sílu pak vnímáme spíše kontextově pomocí interního prolinkování webu.
Zpětné odkazy
U linkbuildingu jsme zvolili cestu kvality – méně odkazujících webů, zato s vyšší cenovkou za odkaz. Vybrali jsme celkem 13 webů, které splňovaly kritéria dle strategie:
- Web pro zpětný odkaz je relevantní,
- aktuální, živý,
- chodí na něj cílová skupina (primárně za informacemi z oboru, sekundárně v rámci čerpání informací o podnikání).
Odkazy jsme získávali prostřednictvím článků. Obsah tvořil klient, my jsme zařídili optimalizaci a publikaci. Nakonec jsme publikovali pouze 7 článků v horizontu jednoho kvartálu. Postupně se ukázalo, že tato strategie bude fungovat a další pořizování odkazů nebude třeba.
Web se z dlouhodobé stagnace vyšvihl k nevídanému výkonu, kdy návštěvnost díky SEO vzrostla o 175 % a počet poptávek o 387 % meziročně.
Výsledky a kontinuální rozvoj webu
Po úspěšné realizaci SEO strategie web vyrostl jak v návštěvnosti, tak splněných cílech:
- Návštěvnost +175 % meziročně
- Poptávky +387 % meziročně
SEO rozvoj webu číslo 1 dopadl úspěšně. Na top hledané dotazy jsme se velmi rychle dostali na první stranu, na některé fráze dokonce do top trojky. Neznamená to však, že bychom měli zapálit doutník a hodit nohy na stůl.
V našem datasetu jsou další klíčová slova, která jsou sice méně hledaná, ale v celkovém součtu mají hledanost zajímavou. Co se tedy nabízí v rámci SEO rozvoje dále zlepšovat?
- Pozice méně hledaných témat
- Proklikovost (CTR) z výsledků vyhledávání
- Průzkum nových/aktuálních témat
- Prezentace ve vybraných médiích (posilování brandu)
- Kooperace s PPC na nativní reklamě
- Kooperace s UX na zlepšování CRO (konverzního poměru)
Kromě aktivit s přímým důsledkem na návštěvnost nebo ROI je pak vhodné průběžně monitorovat i další aspekty:
- Reakce/aktivity konkurence
- Technický stav webu
- Konverznost/efektivita ostatních kanálů (přeskupení rozpočtů)
Pro lepší představu o výsledcích tu máme pro vás pár dalších grafů: