Case study: Sklik vs. Strossle

Sklik v našich končinách určitě nemusíme představovat. Zato Strossle možná tolik z vás nezná. Co to Strossle vůbec je a proč by vás měl zajímat? Jak díky němu můžete zaujmout uživatele? A obstojí proti tuzemskému Skliku? To vše si popíšeme v následující case study.

Strossle je platforma pro ad serving nativní reklamy, která vznikla v roce 2013 ve Stockholmu. V současné době ji využívá zhruba 1 500 publisherů (údaj z roku 2019).

Buďte tam, kde jsou zákazníci

V České republice díky této platformě dokážeme zasáhnout přes 50 % internetové populace. Do portfolia Strossle totiž patří weby jako:

  • tn.cz
  • denik.cz
  • aktualne.cz
  • elle.cz
  • marianne.cz
  • marieclaire.cz
  • podnikatel.cz
  • mesec.cz
  • penize.cz
  • mariannebydleni.cz a mnoho dalších

Na takových webech jsou umístěna doporučující okna. A právě v nich můžete uživatelům zobrazit relevantní obsah. Strossle mezi tato doporučení umisťuje reklamní upoutávky, které díky kontextuálnímu cílení odpovídají tématům, která návštěvníky zajímají a odkazují je na web zadavatele.

Když nás tedy náš klient SportObchod.cz požádal o vyjádření k nabídce, ve které Strossle nabízelo akční cenu 5 Kč za proklik (standardně je 10 Kč), neváhali jsme tuto platformu otestovat. Jako platformu pro srovnání jsme zvolili Sklik. Ten přináší obecně kvalitnější návštěvnost než Google Ads.

Tak kdo s koho?

Pravidla testu byla jasná:

  • Stejný timinig
  • Stejné podklady
  • Jasně stanovená KPI, podle kterých budeme kampaně vyhodnocovat a porovnávat
  • Kontinuální komunikace v průběhu kampaně, jak se zástupcem Strossle, tak s klientem

Se SportObchodem jsme vytipovali 6 článků a připravili pro ně podklady totožné pro obě platformy. Upřesnili jsem si se Strossle jejich nastavení kampaně, aby se nám někde výrazně nelišilo. Nastavili jsme si v Skliku kampaň a nahráli podklady pro responzivní reklamu. Kampaň měla být akviziční, a proto jsme vyloučili publika všech návštěvníků webu na v obou systémech. V domluvený čas jsme kampaně spustili

Výsledky jsme sledovali průběžně, konzultovali s klientem i se Strossle a po vzájemné dohodě jsme po pár dnech nejméně výkonnou reklamu na obou platformách vypnuli. Strossle nám nasdílel report, ve kterém jsme mohli sledovat data v reálném čase. 

Jak to celé dopadlo a dle jakých KPI jsme kampaně vyhodnocovali?

Hlavní KPI byla cena za nebounce návštěvu a minoritní kvalita návštěvy.

Při porovnání výsledků vidíme, že kampaň ze Strossle přinášela dle GA lehce kvalitnější návštěvnost, ale cena za jednoho přivedeného návštěvníka byla oproti Skliku výrazně vyšší (o 14,91 Kč). Z Skliku přišly dvě transakce. 

Závěrem

Pokud uvažujete o spuštění nativní reklamy přes Strossle, počítejte s tím, že cena za návštěvu bude pravděpodobně výrazně vyšší než u Skliku. Na druhou stranu budete vidět na nových placementech, kde se pohybuje vaše cílová skupina. 

Moc se nám líbil dashboard, který nám ze Strossle poslali a mohli jsme sledovat výkon reklamy v průběhu kampaně. Rychlost spuštění reklamy a pohotová komunikace nás také příjemně překvapila.

My jsme se nicméně po tomto testu s klientem domluvili, že budeme pokračovat s nativní reklamou nadále jen v Skliku. Ke Strossle se ale určitě plánujeme v rámci dalších kampaní vrátit.


Lucie Mifková

Pro klienty spravuji, optimalizuji a vyhodnocuji PPC a display kampaně. Starám se o to, abychom efektivně a bezbolestně dosáhli vytyčených cílů.