Co doporučujeme pro nejlepší výsledky vaší display reklamy

Z našich zkušeností s bannerovou reklamou jsme dali dohromady několik tipů pro efektivnější propagaci. Berte je jako doporučení či ukázku, jak to lze dělat lépe. Pokuste se vždy zamyslet nad tím, proč to tak je, proč to fungovalo. Nebojte se testovat a experimentovat. Jen tak získáte z reklamy maximum.

Něco málo ke kreativě

  • Vždy použijte tlačítko s výzvou k akci (pokud tedy chcete, aby vám na banner někdo klikal).
  • Držte se vizuálního zpracování webu, aby uživatelé nebyli zmatení, kam se to dostali.
  • Vždy kreativu přizpůsobte cílové skupině.
  • Do banneru se snažte elegantně dostat to, co vám prodává nejlépe (jestli je to štěně v bačkorách, tak tam přece nesmí chybět).
  • Nebuďte příliš konzervativní (pokud to není vaše hlavní konkurenční výhoda).
  • Písmo volte čitelné a zkontrolujte si pravopis. Důležitá je i skladba slov. Ne všechny věty a souvětí jsou čtivé.
Banner pro display reklamu – co má obsahovat

Hlavní prvky banneru

Nejlepší rozměry?

V možnostech klientů většinou není vytvářet úplně všechny formáty. Proto je dobré si vybírat podle citu. Zvolit výhodnou kombinaci zásahu a velikosti, abyste do banneru dokázali dostat své reklamní sdělení.

Velikosti bannerů pro display reklamu

Ukázka velikostí bannerů a rozmístění prvků na nich

Musíte se ovšem smířit s tím, že nebudete mít maximální zásah. U rozpočtově méně štědrých kampaní a klientů to ale nevadí. Spíše je účelnější se před vytvářením kreativy podívat, kde zhruba bude vaše reklama (podle typu cílení, které budete používat) a tomu přizpůsobit rozměry.

My jsme si oblíbili tyto rozměry pro PPC:

  • 728×90
  • 468×60
  • 480×300
  • 300×600
  • 300×300
  • 160×600
  • 120×600
  • 336×280
  • 300×250
  • 930×180
  • 970×250
  • 970×310

Další tipy

  • Vždy doporučujeme využít i animované bannery. Z našich zkušeností víme, že mají sice o něco méně impresí, ale v průměru vyšší míru proklikovosti (CTR) o cca 60%. A tedy i nižší průměrnou cenu za kliknutí (CPC). U velkých kampaní se už nejedná o zanedbatelný rozdíl.
  • .GIF, .SWF nebo HTML5? Tady závisí hlavně na dovednostech grafika. Gif je dost omezující, ale bude fungovat i na Skliku. SWF zase podporuje jen určité verze flash. Musí také obsahovat clicTAG, což se ne vždy povede správně nastavit hned napoprvé. Největší mínus je postupné ukončování podpory. Třeba Prohlížeč Google Chrome už tyto flashové bannery nepřehrává automaticky. Uživatel na ně nejprve musí kliknout, až potom se kreativa spustí. HTML5 je nejmladší a aktuálně asi nejvýhodnější formát. Nefunguje na Skliku (zatím), ale má větší zásah než flash (.SWF), nezatěžuje tolik prohlížeče a funguje dobře i na mobilních zařízeních.

Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Starám se převážně o výkonnostní PPC kampaně. Ale zabývám se i Videoreklamou a Display kampaněmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *