Co nám utkvělo v hlavě po Content First

Po úspěšném loňském ročníku jsme se nemohli dočkat dalšího. A nezklamal. Nechyběly případové studie, ani zvučná jména. Nahlédněte do našich zápisníčků z konference Content First. Mluvilo se o nativních reklamách, milionovém dosahu bez koruny propagace i záchraně kočičky v Praze. 

Michelle Losekoot ► Jak nahradit prachy

První přednáška dne na nás zapůsobila lépe než ranní káva. Michelle se rozpovídala o tom, jak spravovat sociální sítě, když nemáte peníze ani lidi. Jako příklad použila instáč Prahy, který měla na starost.

Kvalitní instagramový profil stojí na poctivé práci víc než na penězích. Na tom pražském se Michelle starala o obsah. K ruce měla fotografku, kterou posílala fotit, kamkoliv ji napadlo. Eliška Vyhnánková nastavovala propagaci postů a k tomu seděl celý den na instáči stážista. Procházel relevantní hashtagy, nahlašoval nevhodné příspěvky a povídal si s lidmi pod jejich fotkami. 

Vtloukla nám do hlavy tři zásadní skutečnosti:

  • Nikoho nezajímáte.
  • Starejte se o lidi, ne o své sociální profily.
  • Sociální sítě stojí na lidském egu.

S touto filozofií dokázala zvýšit engagement hlavního města Prahy o 10 % na Facebooku, 1 893 % na Twitteru a 20 000 % na Instagramu. 

Co vy? Pomáhali byste člověku, který si na Instagramu posteskl, že ztratil v Praze zavazadlo?

Štěpán Horn ► Jak jsme udělali nejlepší český newsletter

Newsletter časopisu Forbes s názvem Espresso přichází se střípky důležitých událostí ze světa každý den ráno. Máte tak přehled o aktuálním dění a námět na small talk u kávy. Z nasdíleného cizího obsahu navíc získali slušný počet předplatitelů Forbesu jako takového.

Také si dáváte každodenní dávku Espressa?

Lumír Kajnar ► Logo jako ego značky

Lumír se rozpovídal o tom, že logo rozhodně není zanedbatelnou součástí značky. Každá značka by díky němu měla být dobře rozeznatelná. Měli bychom se tedy poctivě rozmýšlet, než ho pustíme do světa.

Zuzana Kadlečková ► Olympiáda #vednevnoci

Zuzka nám přiblížila zákulisí oblíbené kampaně Coca Coly k letošní zimní Olympiádě. Klíčem k úspěchu tentokrát nebyl jen obsah, ale také kvalitní příprava a rychlé reakce. A také pořádná dávka štěstí.

S Ester Ledeckou totiž Coca Cola spolupracovala i před Olympiádou a její zápis do dějin nakopl také kampaně. Nakonec se jim podařilo oslovit 91 % cílovky a dosáhnout 150 000 interakcí na sociálních sítích.

A jaké poučení jsme si z této masivní kampaně odnesli? Smíchejte důslednou přípravu, rychlé reakce na aktuální dění (nehledě na časový posun), nezapomeňte na humor a úspěch máte zaručený. Coca Cola nám ukázala, že možné je všechno.

Jiří Markvart ► Co dělat, když vás lidi nemají rádi?

Jirka nám dal pár rad a tipů, jak bojovat proti hejtrům na sociálních sítích. Ví o tom svoje. Follow Bubble totiž spolupracuje s McDonald’s. Tento fastfood nemusí mít lidé rádi z mnoha důvodů, ale v Bublině se snaží nedávat jim munici pro jejich hejtování.

Potrpí si na autentické fotografie z řetězců, které nevypadají, jako by právě vypadly z Photoshopu. Fotkami je také zásobují věrní fanoušci, kteří do jisté míry působí jako brand ambasadoři. Bubble zapojil také influencery, pro které je McDonald’s lovebrand a posuvají engagement přirozeně dál.

Martin Brablec ► Vzdělávání copywritera

Martin z Obsahovky se podělil o své dlouholeté zkušenosti z agentury a dal do vínku pár typů, jak při copy práci nevyhořet. Pohled do zákulisí brněnských kolegů nás potěšil. Ukázal nám, jak dělají z nováčků poctivé copywritery. Představil i vlastní framework ORK, který funguje na principu bodového systému a skrz který copíci levelují.

Dívejte se na věci s nadhledem, nesnažte se bezhlavě naťukat tisíce hodin na klávesnici a raději nejprve o věcech přemýšlejte. Systematizujte si vlastní postupy a know how, a to i v případě, že si myslíte, že ještě žádné nemáte. Tak by se daly shrnout některé myšlenky Martinovy prezentace.

Petra Dolejšová ► Virál nebo žaloba?

Petra nás dostala už svou přednáškou o GDPR na lednovém CopyCampu. Tentokrát připomněla, že při vytváření obsahu není dobré se pouštět na tenký led. Abyste si nevykoledovali pokutu od úřadu nebo žalobu od konkurence, je lepší z něj rychle vybruslit. Předvedla několik ukázek, jak snadné je dostat se za hranice zákona.

Vyvarovat byste se měli především neférového konkurenčního boje. Nezaujala vás v poslední době kupříkladu reklama Hyundai, která připomíná jeden úspěšný spot? Nebo kampaň „věčně druhého” CZC, ve které se objevil i zelený mimozemšťan.

Když už si myslíte, že se vám překročení mezí zákona vyplatí, nezapomeňte do rozpočtu přidat také položky na soudy a smírčí jednání.

Martin Kavka ► Hasiči na sociálních sítích

Mluvčí pražského hasičského sboru Martin Kavka nás přesvědčil o tom, že i sociální sítě záchranných složek mohou mít úspěch. S Twitterem začal především na popud novinářů. Nebavilo ho neustále odpovídat na zvědavé telefonáty, k jaké události se pražští hasiči zrovna řítí. Zvolil tedy Twitter a učil se za pochodu.

Kromě aktuálních informací přináší i pohled do zákulisí na práci pražských hasičů.

Michal Schindler ► I hodiny, které stojí, ukazují dvakrát denně správný čas

Michal nám připomněl, že mezi krátkodobým kvantitativním měřením a dlouhodobým kvalitním obsahem je rozdíl. Nehrňte se hladově za každoměsíčními statistikami. Časté změny v obsahu ve snaze „najít, co funguje nejlíp“, kazí celkový tón a styl komunikace.

Ondřej Sitta ► Reklama, kterou si rád přečteš

Ondřej ze Seznamu ve své přednášce povídal o nových reklamních formátech. Mluvil především o nativních inzerátech, které se tváří jako běžné články. Tyto celostránkové příběhy upoutají skvělým příběhem nebo jinou myšlenkou a spolehlivě čtenáře nasměrují na konkrétní produkt.

Daniel Šilha ► Jak vybudovat úspěšnou kampaň na Messenger Botovi

Daniel ze Socialsharks na kampani pro Kinder Bueno ukázal sílu Messenger bota a Instagram Stories. Připomněl nám také, že z dlouhodobého hlediska se vyplatí budovat loajální komunitu.

Jana Ecksteinová ► Hlavně, aby bylo veselo

Na závěr nám Jana ukázala, že s humorem jde všechno lépe. I obsah. Vtipného obsahu si jednoduše všimne víc lidí.

Dejte vědět, jak se vám článek líbil.

Děkujeme. Nenechte si ujít další články.

Tady je evidentně co zlepšovat. Pomůžete nám s tím?

Martin Smutek

Martin Smutek

Vedu obsahový tým PROFICIA. Připravuji strategie a dohlížím na jejich realizaci. Pomáhám značkám být více vidět a z návštěvníků dělat věrné zákazníky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.