Newsletter už nikdy nebude otravný spam v e-mailu, ale privilegium pro ty nejvěrnější.
2. Zůstaňte autentičtí
V marketingu se snažíme řídit podle doktrín a pak všichni vypadáme podobně. Co dělají v Knihy Dobrovský, aby se brand odlišil?
Tady je příklad: Do každého balíčku, který odesílají z e-shopu, vkládají e-shopové listy. Jsou plné textu, vypadají honosně, přeplněně a mají daleko od minimalismu. „Když kolegyně provedla redesign, aby byly listy modernější, všechno bylo dobře. Byly čisté, úhledné, dobře čitelné a taky stejné, jako milion dalších materiálů,“ popisuje Adam. Proto se vrátili k původní podobě.
3. Pracujte s prostorem
Přemýšlejte nad místem kampaně. Knihy Dobrovský například umístily do metra reklamu se zněním Vystupte si prosím, pokud nemáte knihu. Na zastávkách, kde máme pobočky.
4. Ukažte obličeje
Základem úspěchu na SoMe je podle Adama Pýchy ukázat obličeje zaměstnanců a být autentičtí. Budovat ambasadory, pracovat s malými influencery a rozvíjet osobní brand vašich lidí.
5. Nefiltrujte nápady v týmu
V kreativě musí být prostor pro individuální nepřefiltrované nápady. Prostě to vyzkoušejte a hlavně nic nepředělávejte. Věřte svým lidem.
Když nevidíte za roh aneb: slovo sem, slovo tam
Petra Dolejšová, advokátka, Na volné noze
V marketingu platí jedno zásadní pravidlo: NEKECEJ!
Jeden příklad za všechny. Co byste řekli na tuto reklamu? Je v pořádku?
Jsme největší autobazar v ČR.
Důležitá je jedna věc: Jak to pochopí uživatel? Že máte největší nabídku aut v Česku. Právě množství aut je totiž ten nejsilnější argument.
Tento autoservis ale neměl nejvíce aut. Byl největší katastrálně. A to znamená, že spor u soudu tento autobazar prohrál.
Kouzelné slovíčko ZDARMA
Nabízíte na svém webu e-book zdarma? Co za něj ale doopravdy chcete? Jasně že data. A to teda zdarma rozhodně neznamená. Česká obchodní inspekce (ČOI) je na tohle slovíčko háklivá. Tak si dávejte pozor a raději uveďte, co za e-book doopravdy chcete.
Další kouzelné slovíčko AŽ
Slevy až - 60 % a v sortimentu máte v této akci jen 1 položku? Tak na to rychle zapomeňte. Neexistuje konkrétní poměr, který ČOI uspokojí. Musí být zkrátka prokazatelně určitý počet produktů, které s touto slevou nabízíte. Petra Dolejšová podotýká: Přece tušíte, jestli je vaše nabídka fér, nebo ne. Tak buďte féroví a budete v pohodě.
Jste EKO? Tak to dokažte
Nestačí vám strohý argument, že jste ekologičtí. Pokud tvrdíte, že je vaše značka udržitelná, musíte na to mít data. V dalším roce až dvou bude navíc nové Evropské nařízení. Ke každému obecném zvolání o udržitelnosti značky budete muset přidat 2 věty, které vysvětlí, v čem konkrétně udržitelní jste.
Pozor. Konec ZÁRUKY!
Od 6. 1. 2023 neexistuje klasická záruka 2 roky. Jako prodejci stále odpovídáme za to, že je to zboží v pořádku. Záruka je ale nově dobrovolná. Můžete ji dávat, ale nemusíte. Nově se zkoumá, jestli byla bota nekvalitní v momentu, kdy jsme si boty koupili. Prodejce ručí za její kvalitu v okamžiku koupě.
Co tedy záruka znamená teď? Prodejce se dobrovolně zavazuje k tomu, že nám boty kdykoliv vymění. Pokud je tedy na vašem e-shopu stále napsané Záruka na boty 2 roky, jdete sami proti sobě.
Neslibujte, nebo se vám to vrátí
Nezavazujte se ani dalšími výroky jako: „V botách odchodíte 10 sezón.“ nebo „Tahle barva vydrží věčně.” Pokud totiž nevydrží, máte smůlu.
Pozor také na věty, které vaším jménem říkají influenceři nebo affiliate partneři. Zodpovídáte za ně vy.
Jak spolupracovat na kreativních úkolech aneb strčte si brainstorming do básnického střeva
Petr Koubek, Kreativní ředitel, LCG New Media
Spolupráce Kreativec – Projekťák
Různé profese vnímají čas jinak. Ponořit se do hluboké kreativní práce je náročné. A měl by to vědět i projekťák. Jak nám to mohou zjednodušit?
Tím nejlepším zadáním.
Jak vypadá? Začněte od CÍLE
- Cílem není soutěž na Instagramu. Cílem je to, co chceme jejím prostřednictvím získat. Co má přinést? Pro koho je?
- Kdo je klient? Jaký je deadline? A komu návrhy budeme prezentovat?
- Tohle jsou základní informace, které kreativec potřebuje před vymýšlením znát.
Spolupráce Kreativec – Kreativec
Kreativita potřebuje nakrmit. Nejprve kreativci potřebují čas na samostatné přemýšlení. Musí si o problému zjistit co nejvíc informací a taky to, jak se o jeho vyřešení pokoušeli jiní. Podvědomí si potřebuje sešrotovat informace a ten nejlepší nápad přijde ve chvíli, kdy to budeme nejméně čekat. Třeba ve sprše.