Do TOP3 za pár měsíců? Zkuste Content hub

Co dokáže dobře zpracovaný Content hub? I na velmi konkurenční téma, které má více významů, se nám díky úspěšnému ladění obsahu a nasazení hub page podařilo dostat do TOP5 výsledků na 1. straně. Pokud chcete vědět, co jsme proto udělali, čtěte dál.

V minulém článku jsme vám ukázali, jak na Content hub a proč je dobré na takovém typu stránek pracovat. Dneska si přečtěte o tom, jaké výsledky může přinést.

S klientem spolupracujeme už delší dobu a dařilo se nám držet dobré pozice. Koncem loňského roku měl ale na web klienta vliv update od Googlu, který přinesl mírné zhoršení pozic. Zareagovali jsme tedy změnou strategie.

Výchozí stav

Výchozí situace, kterou jsme museli řešit, bylo zhoršení pozic v TOP3 ze strany Google na nižší umístění. A to i u dříve dlouhodobě stabilních slov.

Upravili jsme strategii rozvoje

Zaměřili jsme se na komplexní obsahové odladění kategorií tak, aby odpovídaly na všechny informace uživatelů. Aby co nejlépe pokrývaly dané téma, a když přijde návštěvník na stránku, tak aby kromě produktů našel všechny informace, které by mohl chtít vědět.

Inspirace k podkladům

K pokrytí témat jsme využili všechny možné zdroje, které se nabízí. Rozhodli jsme se zjistit veškeré dotazy, na které se lidé mohou ptát. Naše hlavní témata navíc nebyla tak široká, aby nám nástroje jako Marketing Miner, Collabim nebo Ahrefs naservírovali větší množství informací. 

K detailnějšímu zmapování nám posloužily Search Console, konkurence a samotné vyhledávání.

Nezapomínejte při optimalizaci na část ve vyhledávání „Lidé se také ptají“. Může poskytnout cenná data. Doporučujeme si pak uvedené dotazy dohledávat v marketingových nástrojích. 

Často zjistíte, že i k nim najdete varianty klíčových slov, které vás na první pohled nemusely napadnout.

Pokud pak budete relevantně klikat na otázky, další vám přibudou. Samozřejmě z nich musíte vybírat tak, aby odpovídaly vašemu tématu.

Pochopitelné zadání, dobré copy a naše kontroly

Dotazy jsme zkompletovali a předali formou zadání klientovi. Tím jsme vytvořili jasné tematické okruhy, které bychom chtěli, aby se na stránce objevily. V minulosti jsme klienta zaškolili tak, aby si mohl texty psát sám. A tak i zde byly texty na straně klienta.

My jsme texty zkontrolovali po všech stránkách. Pohlídali jsme správné interní prolinkování a dali doporučení ke struktuře a formátování. V neposlední řadě jsme kontrolovali pokrytí námi zadaných témat.

Touto úpravou se nám povedlo pozice zlepšit a srovnat návštěvnost, ale naše ambice dosažení TOP3 i na nejvíce konkurenční klíčová slova byly vyšší.

Proto jsme se zaměřili na další obsahové rozšíření.

Počátky a realizace hub page

Jakmile se projevil dopad prací a stabilizovali jsme výsledky, přistoupili jsme k další části. Nad nejdůležitějšími stránkami jsme začali přemýšlet v kontextu hub page, o kterém jsme psali v dřívějším článku.

Díky tomu, že na SEO u klienta pracujeme kontinuálně a pravidelně publikujeme články na blog, jsme měli připravenou základnu pro to, co by se na hlavní stránce mohlo objevit a kam budeme chtít odkazovat.

Neměňte, obohacujte

Stránky jsme nepřepisovali. Díky předchozím pracím se již zobrazovaly na část klíčových slov, pouze jsme je vylepšovali. Proto jsme také navazovali na obsahová rozšíření, která jsme dělali v první půlce roku.

Napárovali jsme si články na hlavní témata a zkontrolovali jsme, zda se témata článků na stránkách nacházejí, nebo je budeme doplňovat. Zároveň jsme také zkontrolovali, jestli lidé nehledají něco nového. Po této revizi nám vznikl opět seznam témat a informací, které chceme na stránky doplnit. 

Jak to vypadalo?

Informace na stránkách nemusely být vyčerpávající. Stačilo, že dávají vhled do tématu a odpovídají na dotazy. Proto jsme ke každému tématu volili zhruba odstavec textu. Komplexní odpovědi najdou návštěvníci na podstránkách.

Bez psaní a revizí to nepůjde

Klient i v tomto případě dostal zadání, co je potřeba a jak by to mělo vypadat. My jsme i zde dohlédli na zapracování témat a klíčových slov, na interní prolinkování a formátování

Také jsme nové texty mírně zkracovali a kontrolovali, aby jsme nezasáhli do textů, které na stránce už byly před novou úpravou. Zkrátka abychom ty staré nezměnili.

Změny? Nasazeny!

Během toho, než se projevily výsledky z přeměn stránek na hub page, začal Google avizovat další updaty. Vše jsme ale navrhovali s vědomím, že se snažíme dát uživatelům informace na jednom místě a v souladu s Google E-E-A-T. Na základě toho jsme věřili, že nás updaty neohrozí.

A jak to tedy dopadlo?

Podařilo se nám dosáhnout plánovaných cílů a dokázali jsme našeho klienta dostat do TOP3 na zajímavá a velmi konkurenční klíčová slova.

V Collabim jsme se posunuli z 27 % pokrytí slov v TOP3 na 50 %, při počtu asi 1 450 pojmů. A to jsou jen ta slova, která záměrně sledujeme. 

Pozice 21+ jsme snížili z 23 % na 13 %.

V TOP3 zastoupeno

50 % slov

A podařilo se obsadit i konkurenční a vícevýznamová klíčová slova na předních pozicích.

 

Nutno dodat

S klientem řešíme kontinuální SEO rozvoj, který je vždy důležitý. Pokud bychom tyto úpravy zavedli z ničeho nic, nemusely by fungovat tak dobře, jako zafungovaly nám. Web má už svou autoritu a opět se nám potvrzuje, že SEO není jednorázová záležitost.

Bez aktivní spolupráce s klientem by to nešlo

Aby mohlo mít kontinuální SEO výsledky, potřebujeme spolupracovat s klientem, který je odborník ve svém oboru. To se podařilo a odbornost klienta ve spolupráci se správně zvolenou SEO strategií přinesla své výsledky. Proto moc děkujeme za spolupráci na tomto projektu.

Jak je na tom váš web?

Tisíckrát omílaná fráze, že obsah je král, se ukazuje jako více a více důležitá. Pokud máte pocit, že by i váš web zasloužil, aby se mu někdo pořádně věnoval (a to nejen po té obsahové stránce), obraťte se na nás! 

Pomůžeme vám realizovat strategii content hubu, abyste svůj obsah doručili k návštěvníkům, čtenářům a zákazníkům.

Chci lepší výsledky

Případové studie SEO 19. 12. 2023