Systematické interní prolinkování
Strategie Content hubu dává obsahu jasnou strukturu, což vás přirozeně povede i k logickému internímu prolinkování přes vhodné anchor texty. Průběžné doplňování dílčích témat také přináší možnost aktualizace a přidávání nových interních odkazů na hlavní stránku.
Tím vyhledávači pomůžete lépe porozumět vazbám mezi stránkami a zároveň mu sdělíte, která stránka je důležitá.
Komplexní pokrytí tématu
Využití Content hubu umožňuje prozkoumat stanovenou problematiku komplexně a do hloubky. Obecná pilířová stránka poskytne uživateli základní vhled do problematiky ve všech dílčích tématech a pro kompletní detailnost se nabízí podrobné klastrové podstránky.
Díky tomu lze systematicky pokrýt všechna dílčí témata a tím i důležitá klíčová slova. A to od obecnějších short-tailů až po složitější a úzce zaměřené long-tailové výrazy. Uživatelé navíc ocení ucelené informace o tématu přehledně a na jednom místě.
Budování autority
Jak popisujeme v článku Vylaďte svůj web podle E‑E‑A‑T, Google hodnotí obsah na základě čtyř faktorů: odbornost, autorita, důvěryhodnost a zkušenost. Pokud vyhledávač vyhodnotí obsah na vašem webu jako autoritativní, pravděpodobněji ho bude považovat za relevantní a nabídne ho uživatelům na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání.
A jak k budování autority přispívá Content hub?
- Obsahuje vyčerpávající informace o daném tématu. To může být pro vyhledávač signálem, že je doména v tomto tématu autoritou.
- Důležitou roli hraje také interní prolinkování přes relevantní anchor texty. Mezi obsahem se tak tvoří vazby, které vyhledávači pomáhají lépe pochopit, o čem obsah pojednává.
- Zároveň zpětné odkazy zvyšují autoritu stránky.
Jak tvořit Content hub
Chcete využít strategii Content hubu i na vašem webu? Ukážeme vám, jak na to krok po kroku.
1. Identifikujte ústřední téma
Správně zvolené téma obsahu je základem úspěchu, proto byste jeho výběr neměli podcenit. Zvažte několik faktorů:
-
Souvislost s vaší značkou je prvním bodem, od kterého se můžete odrazit. Zamyslete se i nad tím, čím chcete být v oboru známí a jak se chcete prezentovat.
Pokud se téma vztahuje k produktům či službám, které nabízíte, můžete do obsahu přidat CTA neboli výzvu k akci, která uživatele pobídne k provedení konverze. Konverzí může být například přidání zboží do košíku či nákup.
- Dostatečně široké téma zaručí, že najdete spoustu podtémat, o kterých můžete psát. Dejte si ale pozor na to, aby téma nebylo až příliš obecné. Pak hrozí, že bude struktura moc složitá, a mohli byste se v ní sami poměrně snadno ztratit.
- Orientujte se na témata, která se pojí k informačním vyhledávacím dotazům. Jde o takové, které uživatel zadává do vyhledávače se záměrem získat informace o dané problematice a jeho primárním cílem vyhledávání nebývá nákup zboží.
- Víte, o čem píšou vaši konkurenti? Nebojte se na jejich obsah podívat a inspirujte se. Třeba najdete užitečné nápady i pro obsah na vašem webu. Obsahové mezery na webu v porovnání s konkurencí odhalíte třeba pomocí analýzy Content Gap.
-
Při identifikaci tematického okruhu se nezapomeňte podívat ani na to, jaká témata uživatelé ve vyhledávačích hledají. Chcete tvořit obsah s hledanými klíčovými slovy, na která můžete cílit. Budete-li psát o tom, co uživatele skutečně zajímá, zvýšíte pravděpodobnost, že navštíví vaše webové stránky.
Výběr tématu tedy založte na datech. Užitečná pro to bude analýza klíčových slov nebo si můžete zpracovat vlastní průzkum hledanosti v nástrojích, jako je Marketing Miner či Ahrefs. S klíčovými slovy poté v obsahu vhodně pracujte.
Jak na webu pracovat s klíčovými slovy? Pomůže vám článek, který jsme na toto téma napsali.
Přečíst článek
2. Stanovte si dílčí podtémata
Když jste si stanovili rámcové téma, je na čase k němu přidat také podtémata, ze kterých budete tvořit jednotlivé klastrové stránky.
Nejprve zrevidujte stávající obsah na webu a zkuste se podívat, zda některý z článků můžete využít. Dobrým krokem je aktualizace takového článku, aby plně odpovídal zaměření vašeho nového Content hubu.
Udělejte si brainstorming a zkuste vymyslet, jakou další relevantní oblast můžete zahrnout. Pomoci mohou například myšlenkové mapy.