3 kroky k bezproblémové soutěži na Facebooku

Dobře udělaná soutěž může dění na vaší Facebook stránce rozhýbat a přilákat nové fanoušky. My jsme nedávno jednu spouštěli. A chceme se s vámi podělit nejen o to, jak se nám povedla, ale i vypíchnout důležité kroky pro bezproblémovou soutěž.

Proč jsme vůbec šli do spuštění soutěže?

Soutěž jsme spouštěli pro firmu HT dveře, která prodává a instaluje bezpečnostní dveře do domů i bytů.

Na Facebook stránce HT dveře postupně budujeme komunitu fanoušků a zákazníků. Pro urychlení procesu a zvýšení dosahu příspěvků jsme nejprve zkoušeli kampaň na propagaci stránky. Výsledky moc uspokojivé nebyly, protože lidé z kampaně špatně rozeznávali, co na stránce najdou. A tak jsme se rozhodli vydat jinou cestou. Uspořádali jsme soutěž.

Cíle soutěže byly jasné:

  • oslovit nová publika,
  • zainteresované dostat na web,
  • těm, kteří znají nabídku, nabídnout možnost sledovat facebookovou stránku,
  • tím vším zvýšit brand awareness a nepřímo i prodeje.

3 kroky pro bezproblémovou soutěž

Pravidla soutěže byla jednoduchá. Účastníci posílali fotky svých vstupních dveří do přehlídky „O nejošklivější dveře“. Ze všech zaslaných fotografií se prostřednictvím hlasování vybraly ty opravdu šeredné, které pak svému majiteli vysloužily slevový poukaz na nové bezpečnostní dveře.

A jaké jsou slibované 3 body, které vám zajistí facebookovou soutěž bez větších problémů?

1. Hledejte kličky ve vlastních pravidlech

Velmi důležité je sestavit jasně daná pravidla. Vyhnete se tak nekonečným dotazům a zhrzeným reakcím od těch, kteří je nepochopili (a díky tomu nevyhráli).

My jsme si proto v soutěži definovali několik hlavních bodů, na které musí znát soutěžící odpověď. V pravidlech se tak dozvěděli:

  • o co se soutěží,
  • kdy se soutěží,
  • jak se soutěží (kam můžou zájemci poslat fotku a kolik jich můžou poslat),
  • jak pro fotky hlasovat,
  • kdo a jak vybere výherce.

Vždy se hodí dát pravidla přečíst někomu nezasvěcenému. Pokud je pochopí, je vše v pořádku.

2. Mějte vše pevně pod kontrolou

Zamyslete se nad tím, kde a jak se budou objevovat soutěžní příspěvky. Chcete, aby je soutěžící nahrávali přímo do komentářů? Bude to přehledné? Co soukromé zprávy? Tím se ale okradete o možnost hlasování samotných fanoušků a zvýšení engagementu.

My jsme soutěžící vyzvali, aby nám své soutěžní fotky posílali do soukromých zpráv. Ty jsme pravidelně kontrolovali a nahrávali do soutěžní galerie, kde už pro ně mohla hlasovat veřejnost. S galerií je více práce, ale máte naprostou kontrolu nad tím, co do ní nahrajete.

Na Facebooku jsme dále uveřejňovali příspěvky, které fanouškům probíhající soutěž připomněly nebo vysvětlily, jak bude soutěž probíhat dále.

3. Podejte prst a přijdete o celou ruku

Soutěže na Facebooku, kde necháte hlasovat své fanoušky, mají jednu velkou nevýhodu. Existuje spousta způsobů, jakým si soutěžící mohou „koupit“ vítězství systémem „like za like“.

My jsme se rozhodli lidem podobné praktiky ztížit a fanoušci tak mohli hlasovat pro své favority jen v prvním kole soutěže. Do druhého pak postoupilo 5 fotografií s největším počtem reakcí. Z těch už vybrala vítěze odborná porota složená za zaměstnanců HT dveří.

Výběr vítěze jsme nechali na odborné porotě.

Jak si soutěž u lidí vedla?

Určitě vás budou zajímat i konkrétní fakta, tak tady jich pár máte:

  • Hlasující jsme postupně zvali, aby se stali fanoušky stránky.
  • Na hlasující jsme také zacílili brandovou kampaň, která představovala modely bezpečnostních dveří. Ta dopadla takto:
    • 2 soutěžní dark posty,
    • 1 000 Kč utracených za promování,
    • zasažena celá cílovka – 2 420 lidí, kteří s příspěvky interagovali,
    • 509 reakcí a 22 sdílení u dark postů.
  • Do soutěže se za její průběh zapojilo celkem 27 soutěžících.

A nakonec konkrétní čísla pro milovníky statistiky

  • Počet fanoušků stránky vzrostl během soutěže o 17 %.
  • Za dobu trvání soutěže vzrostl celkový dosah příspěvků o 243 % a počet reakcí se zvýšil o 340 % oproti předchozímu měsíci.
  • To celé přibližně za 8 hodin práce a 3 400 Kč na propagaci.
  • Celkový dosah soutěžních příspěvků byl 61 985 uživatelů.
  • Počet fanoušků vzrostl o 156.
  • Celkový počet interakcí u soutěžních příspěvků byl 1 320.

Stačilo nám ohlídat si tři jednoduché body a soutěž proběhla hladce. Nejdůležitější ale je, že bavila fanoušky, návštěvníky stránky a nakonec i nás.

Klára Šimíčková

Klára Šimíčková

Mým revírem jsou sociální sítě. Od zahradničení po chytré technologie – vymýšlím obsah, který si zákazníci zamilují.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *