Kanibalizují PPC kampaně SEO?

Tuto otázku si pokládá nemálo lidí, kteří se starají o návštěvnost stránek. A je to logické. Pokud jsem na první stránce výsledků vyhledávání, proč bych měl platit za proklik na reklamu ve vyhledávání. Úvaha o vyloučení klíčových slov z kampaně je ještě silnější, pokud se na ně můj web umísťuje na prvních místech výsledků vyhledávání.

PPC vs. SEO

Protože je v maximálním zájmu Googlu na tyto otázky odpovědět, tak připravil několik studií, které se tímto problémem zabývají. Pozorovali, jak se pozastavení kampaní projeví na návštěvnosti stránek a do jaké míry návštěvnost z pozastavených kampaní nahradí organická návštěvnost z vyhledávačů.

Výzkum provedený v roce 2011

ukázal, že 89 % návštěvnosti z kampaní je přírustkové. To znamená, že při pozastavení ppc kampaní je pouze 11 % návštěvnosti nahrazeno vyhledávači a o zbylých 89 % návštěvnosti přijdu. Odkaz na výzkum

V roce 2012 byl výzkum hlubší

protože přinesl informace o tom, jaký vliv má na výsledky pozice ve vyhledávačích. Tedy to, jestli jsem na dané klíčové slovo na prvním nebo x tém místě. Odkaz na výzkum

Přírustková návštěvnost z PPC kampaní

Výsledky lze zhodnotit tak, že pozastavování kampaní není správným krokem, protože ztráta návštěvnosti je obrovská. Za předpokladu, že máte rentabilní ppc kampaně, pak přicházíte i o část zisku, kterou právě ppc kampaně generovaly. Určitě se objeví nedůvěra vůči výsledkům, která je oprávněná, protože výzkum nedělal nikdo nezávislý a je zcela v zájmu Googlu, aby to takto bylo. Nicméně napříč odbornou veřejností panuje spíše souhlas s Googlem, který je podpořený menšími nezávislými výzkumy.

Pokud si to však chcete u sebe ověřit, můžete svoje kampaně pozastavit a ve srovnatelných obdobích sledovat rozdíly. Pokud inzerujete na svůj vlastní brand, pak bychom doporučili začít pozastavením právě těchto klíčových slov.
SEO vs. PPC Parfums SERP
Pokud by se jednalo o statisticky nevýznamný vzorek, tak přidejte pár významných klíčových slov, u kterých víte, že jste stabilně na prvních místech. Rovněž je přidejte dočasně do negativ kampaně, aby se reklama na ně nespouštěla z volné shody jiných klíčových slov.

Více:

Videoprezentace původního výzkumu z roku 2011 na YouTube

Petr Halík

Petr Halík

Vede PROFICIO a jeho hlavní náplní práce je vytváření strategií pro klienty. Se stejným zapálením se snaží pomoci firmám s rozpočty v milionech jako těm s tisícovými. Marketingu se naplno věnuje téměř 10 let.

Příspěvek byl publikován | Rubrika: PPC, SEO | Štítky: | Autor: .

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *