Kanibalizují PPC kampaně SEO?

Tuto otázku si pokládá nemálo lidí, kteří se starají o návštěvnost stránek. A je to logické. Pokud jsem na první stránce výsledků vyhledávání, proč bych měl platit za proklik na reklamu ve vyhledávání. Úvaha o vyloučení klíčových slov z kampaně je ještě silnější, pokud se na ně můj web umísťuje na prvních místech výsledků vyhledávání.

Kanibalizují PPC kampaně SEO?
Kanibalizují PPC kampaně SEO?

Tuto otázku si pokládá nemálo lidí, kteří se starají o návštěvnost stránek. A je to logické. Pokud jsem na první stránce výsledků vyhledávání, proč bych měl platit za proklik na reklamu ve vyhledávání. Úvaha o vyloučení klíčových slov z kampaně je ještě silnější, pokud se na ně můj web umísťuje na prvních místech výsledků vyhledávání.

PPC vs. SEO

Protože je v maximálním zájmu Googlu na tyto otázky odpovědět, tak připravil několik studií, které se tímto problémem zabývají. Pozorovali, jak se pozastavení kampaní projeví na návštěvnosti stránek a do jaké míry návštěvnost z pozastavených kampaní nahradí organická návštěvnost z vyhledávačů.

Výzkum provedený v roce 2011

ukázal, že 89 % návštěvnosti z kampaní je přírustkové. To znamená, že při pozastavení ppc kampaní je pouze 11 % návštěvnosti nahrazeno vyhledávači a o zbylých 89 % návštěvnosti přijdu. Odkaz na výzkum

V roce 2012 byl výzkum hlubší

protože přinesl informace o tom, jaký vliv má na výsledky pozice ve vyhledávačích. Tedy to, jestli jsem na dané klíčové slovo na prvním nebo x tém místě. Odkaz na výzkum

Přírustková návštěvnost z PPC kampaní

Výsledky lze zhodnotit tak, že pozastavování kampaní není správným krokem, protože ztráta návštěvnosti je obrovská. Za předpokladu, že máte rentabilní ppc kampaně, pak přicházíte i o část zisku, kterou právě ppc kampaně generovaly. Určitě se objeví nedůvěra vůči výsledkům, která je oprávněná, protože výzkum nedělal nikdo nezávislý a je zcela v zájmu Googlu, aby to takto bylo. Nicméně napříč odbornou veřejností panuje spíše souhlas s Googlem, který je podpořený menšími nezávislými výzkumy. Pokud si to však chcete u sebe ověřit, můžete svoje kampaně pozastavit a ve srovnatelných obdobích sledovat rozdíly. Pokud inzerujete na svůj vlastní brand, pak bychom doporučili začít pozastavením právě těchto klíčových slov.

SEO vs. PPC Parfums SERP

Pokud by se jednalo o statisticky nevýznamný vzorek, tak přidejte pár významných klíčových slov, u kterých víte, že jste stabilně na prvních místech. Rovněž je přidejte dočasně do negativ kampaně, aby se reklama na ně nespouštěla z volné shody jiných klíčových slov.

SEO PPC 29. 01. 2013