Celé Proficio se za posledních pár let pořádně posunulo. A ty rozhodně nejsi výjimka, Michale. Jak vzpomínáš na své začátky u nás?
Od doby, kdy jsme všichni seděli v jedné místnosti, už jsme rozhodně ušli pořádně dlouhou cestu. Když jsem přibližně před 9 lety nastoupil, mělo Proficio tak čtyři, možná pět lidí.
Společně se SEO jsem tehdy dělal taky zbožové srovnávače. Po chvíli jsem si ale uvědomil, že se potřebuji soustředit jen na jeden obor. Přesunul jsem se tak čistě k SEO a jak jsem postupně přestal sám odbavovat klientské realizace, nabíral jsem k sobě další lidi. Začal kolem mě vznikat tým, který má teď 8 členů a stále rosteme dál.
Stíháš se ještě věnovat klientům, když máš na starosti celé SEO oddělení?
Věnuji se už jen těm největším klientům, jinak se svůj čas snažím plně věnovat rozvoji mého týmu a jeho fungování.
A nechybí ti někdy, že nemáš víc klientské práce? Že nejsi „v terénu“?
Naštěstí mám stále šanci se dostat k větším a zajímavějším projektům, které mě kariérně i oborově mohou někam posouvat. Jen je náplň mojí práce ještě pestřejší – mám možnost své zkušenosti předávat ostatním.
A že máš co předávat! V Proficiu se SEO dnes věnuješ skoro deset let. Přemýšlel jsi někdy o změně specializace?
O úplné změně asi nikdy. SEO je tak rozvinutý a široký obor, že se stále mám co učit, abych dokázal klientům nabídnout ta nejlepší řešení. Navíc přesahuje i do UX a analytiky, takže kromě kromě SEO se musím vzdělávat také v dalších, příbuzných oborech.
SEO is not dead a další trendy
Občas je možné se setkat s názory, že SEO je mrtvé, nebo jeho důležitost minimálně klesá. Co si o tom myslíš ty?
To je otázka… Proč je SEO mrtvé? SEO je mrtvé tak pětkrát do roka. Nebo je to aspoň vždycky slyšet. S příchodem umělé inteligence jsme opět slyšeli velké výkřiky o tom, že SEO je zas pod drnem. Ale zas tak horké to nebude.