Modré tlačítko vs. Správce reklam aneb Jak na kvalitní promování na Facebooku

Pokud jste správcem nějaké facebookové stránky, určitě jste zaregistrovali „modré tlačítko“ u příspěvků na zdi. Promovat příspěvek. Boost post. Většinou ještě s komentářem typu „Získejte dosah až 9 400 uživatelů za 400,- Kč.“ Vypadá to jednoduše, že? Ale bude to opravdu fungovat?

Modré tlačítko vs. Správce reklam aneb Jak na kvalitní promování na Facebooku
Modré tlačítko vs. Správce reklam aneb Jak na kvalitní promování na Facebooku

Pokud jste správcem nějaké facebookové stránky, určitě jste zaregistrovali „modré tlačítko“ u příspěvků na zdi. Promovat příspěvek. Boost post. Většinou ještě s komentářem typu „Získejte dosah až 9 400 uživatelů za 400,- Kč.“ Vypadá to jednoduše, že? Ale bude to opravdu fungovat? Pokud patříte mezi vlastníky Facebook stránek založených za účelem businessu, určitě jste už zvažovali možnosti její propagace. Zmiňované modré tlačítko patří k nejjednodušším způsobům, jak snadno a rychle utratit svoje peníze. Možná už tušíte, že takhle to není úplně ideální. Nemačkej to modré tlačítko

Snadno a rychle utratit

Nastavení propagace pomocí tlačítka „Propagovat“ je opravdu jednoduché. Po kliknutí se vám zobrazí menu, kde jednoduše nastavíte cílení a platformy, délku a rozpočet. A máme hotovo. Během pár minut jsme si dokázali sami nastavit reklamu. Jenže pak to vypadá následovně: Propagace na FB

Efektivně investovat

Na modré tlačítko zapomeňte, žádnou dobrotu vám nepřinese. Nemusíte ale zoufat, poradíme vám, jaké máte možnosti přes prostředí Správce reklam. Nabízí totiž daleko víc, než se na první pohled zdá.

Účel kampaně

Ne vždy musí být cílem promování příspěvku engagement – tedy lajky, komentáře a sdílení. S tím se totiž v případě využití modrého tlačítka počítá. Nám však může jít o nákupy na e-shopu, odeslání formuláře, zvýšení návštěvnosti webu a podobně. Toho všeho se dá dosáhnout pomocí propagace příspěvku na zdi. Stačí to jen Facebooku říct a to lze pouze ve Správci reklam.

Cílení

Ve variantě s modrým tlačítkem lze nastavit pouze základní cílení dle demografie (věk, pohlaví), geografie (území) a zájmů. Více jsme o tom už psali v dalším blogu. Dále můžete cílit na fanoušky vaší stránky, jejich přátele a lidi ve vašem okolí. Propagace na Facebooku Nejatraktivnější možnosti však leží opět ve Správci reklam. Máte možnost cílit na uživatele, kteří v minulosti interagovali s vaší stránkou, ale nejsou fanoušci. Nabízí se také databáze vašich zákazníků, návštěvníci vašich webových stránek, jim podobná publika a další. To vše dokážete opět nastavit pouze ve Správci reklam.

Rozpočet

Modrá varianta = nastavíte si koncové datum, řeknete „utrať 100 Kč“ a o víc se nestaráte. Rozpočet Správce reklam = nemusíte nastavovat deadline propagace, můžete volit mezi denním a dlouhodobým rozpočtem, lze si nastavit propagaci v konkrétních časech a dnech a nastavit si, za co vám strhnou peníze (za zobrazení reklamy, kliknutí na reklamu, like stránky). Zároveň si rozpočty měníte dle potřeby a vytěžíte tak z reklam podstatně víc.

Platformy

Místo, kde se vaše reklama zobrazí, si vyberete sami ze tří variant. Facebook, Instagram a Messenger. To stačí, ne? Platformy Ve Správci reklam jsou tyto tři základní platformy doplněny o Audience network a zároveň si můžete vybrat z jednotlivých „podkategorií“ – tedy zobrazovat reklamu pouze na hlavním kanálu a vynechat Stories, umístit ji pouze do Marketplace nebo pravého sloupce. Také lze nastavit zobrazovaní uživatelům mobilních nebo desktopových verzí Facebooku.

Vyhodnocení

Ve Správci reklam je nadefinována celá řada metrik, které vás mohou při vyhodnocování reklam zajímat. Co tam není, doplníte si sami (tzv. vlastní konverze). Jednoduše si tak můžete sestavit sloupce s jednotlivými metrikami a u kampaní hned vidíte, co vám přinesly. Zároveň pomocí UTM parametrů svou reklamu označkujete a můžete ji pak vyhodnocovat i v Google Analytics. A jak by se vyhodnocovala kampaň nastavená přes modré tlačítko? To, bohužel/​bohudík, nevím. V PROFICIU totiž nic neděláme na méně než 100 %, takže modré tlačítko nikdy nemačkáme.

Sečteno, podtrženo

Facebook se neustále snaží vylepšovat své algoritmy a zjednodušovat propagaci příspěvků tak, aby to zvládl opravdu každý a aby bylo dosaženo určitých výsledků. Většinou se jedná o dosah a interakci s příspěvky. Pokud ale od své investice požadujete víc, nebojte se svěřit do rukou profesionálů. Ve finále se vám to rozhodně vyplatí. U nás nekoušeme. 😊