Nejčastější dotazy ohledně Google CSS programu

Vlastní Comparison Shopping Service (CSS) program spustilo Proficio už v roce 2020. Od té doby jsme pomohli řadě firem zvýhodnit jejich reklamy a také jsme od Googlu pravidelně oceňovaní nejvyšším oceněním Premium Partner. Chcete vytěžit více ze svých produktových kampaní na Googlu? Řekneme vám, jak na to.

Co je to CSS program?

Program Comparison Shopping Service (CSS) vzniknul před několika lety. Evropské komise totiž požadovala, aby Google poskytoval ve výsledcích vyhledávání stejný prostor ostatním produktovým srovnávačům jako své službě Google Shopping. Proto tehdy Google pustil do produktových inzerátů CSS partnery. 

Proč se zapojit přes CSS partnera?

Je to jednoduché. Při inzerování přes CSS program bude vaše cena za proklik v produktových kampaních o 20 % vyšší, než při využívání CSS programu od Googlu. Google si totiž z vaší nabídky ceny za proklik bere podíl za zprostředkování služby. Řekněme tedy například, že vaše nabízená cena za proklik je 10 Kč. Při využívání Google CSS si Google z této částky odebere 2 Kč za zprostředkování a do aukce tak vstupujete pouze s 8 Kč a ne s původními 10 Kč. 

Jak se projeví změna CSS partnera?

Na první pohled téměř nic nepoznáte 

Na první pohled téměř nic nepoznáte. Změní se pouze text pod hodnocením jednotlivých produktů v Shopping kampaních. Produkty stále směřují na váš web, stejně tak proces inzerce zůstává stejný.

Kolik zaplatím za získání slevy?

Sleva při využívání našeho CSS se projevuje ve vaší nabídce za proklik. S námi totiž vstupujete do aukce přesně s tou cenou, kterou nabízíte. Pokud tedy využijeme předchozí příklad: Když nabízíte cenu za proklik 10 Kč a využíváte naše CSS, tak do aukce vstupujete přesně s touto částkou 10 Kč. Za zařazení do našeho CSS programu si účtujeme drobný měsíční poplatek. Jeho výši vypočítáme individuálně dle počtu inzerovaných produktů a celkové útraty v nákupních kampaních. 

Jaký je princip inzerování prostřednictvím CSS partnera?

Služby porovnávání zboží (CSS) mohou vytvářet nabídky na umístění reklam v Google Nákupech na hlavní stránce s výsledky vyhledávání Google jménem obchodníků, které zastupují. Nákupy Google vytvářejí nabídky jménem obchodníků stejným způsobem jako ostatní služby CSS.

To znamená, že můžete využívat reklamy v Nákupech na hlavní stránce s výsledky vyhledávání. 

Jak složité je zapojení do CSS?

Pro přesun nákupních kampaní pod CSS vám stačí potvrdit jedním e-mailem přesun účtu Merchant Centra. Nepotřebujeme žádné přístupy –⁠ ani do vašeho Google Ads účtu.

Jak získám slevu pro nákupní PPC kampaně na Googlu?

Napište nám e-mail s předmětem „Mám zájem o CSS“ na jiri.novak@proficio.cz a my už se o vše postaráme.

 

PPC
02. 06. 2020