Rok 2015 se pomalu chýlí ke konci, a je proto ideální čas bilancovat a hodnotit. My k ohlédnutí použili Twitter. Na něm jsme našli ty nejpopulárnější tweety ze světa online marketingu a z nich vybrali ty nejzajímavější. Jaké to jsou? A jak jsme vybírali? Čtěte dál a dozvíte se.
Jak jsme vybírali?
Začali jsme vytipováním hlavních influencerů, které na Twitteru sledujeme. Potom jsme vytvořili python script, který přes Twitter API agregoval tweety z vybraných profilů a příspěvky řadil podle popularity. Pak už zbývalo “jen” tweety projít a vybrat ty nejzajímavější.
Články Twitterem sdílené
Jako první jsme se podívali, jaké články získaly největší ohlas. Hlavní trendy se brzy ukázaly a my mohli články rozdělit do několika škatulek.
PPC ve znamení automatizace
Prvním trendem roku 2015 byla automatizace a skripty v PPC. A to pěkně od základů. https://twitter.com/vetrovka/status/550681287095488512
***
Kompletní úvod do Adwords skriptů » kdy je použít, co všechno umí, 24 příkladů skriptů a minimálně 40h mojí práce: http://t.co/HI49brpaLF
— Markéta Kabátová (@marketakabat) 23. června 2015
***
Můj nový blog čistě o PPC skriptech. Stahujte skript na automatický přehled PNO a zisku účtu http://t.co/PceiGM4IIJ pic.twitter.com/hcDldGJTqx
— Jakub Kašparů (@JKasparu) 22. září 2015
***
Tak tohle bude docela velký gamechanger: Google představuje cílení na bázi e-mailových adres http://t.co/mtkYaI1Suq
— Jindrich Faborsky (@Faborsky) 28. září 2015
Jeden mobil vládne všem…
Neustále rostoucí vliv mobilních zařízení se zákonitě musel projevit i v tom, o čem se psalo. A taky že jo. https://twitter.com/dspinar/status/652521410783526912
***
Jak by měly vypadat mobilní aplikace podle Google? Stáhněte si zásady UX (pdf) https://t.co/AXJUUKGJoD
— Jan Zdarsa (@janzdarsa) 5. května 2015
***
Podle první studie si weby optimalizované pro mobily polepšily ve viditelnosti na mobilním Googlu o 12 % — http://t.co/rQlhLJLX5A
— Martin Šimko (@MartinSimko) 24. dubna 2015
UX a webdesign – věci nadčasové
Mezi nejoblíbenějšími články byly nepřekvapivě i ty o kamarádském designu webových stránek. https://twitter.com/MarekP/status/645957965846085632
***
Google zveřejnil kritéria hodnocení kvality webových stránek, viz https://t.co/3RXB6PSgXd.
Najdete je na https://t.co/cT87FiJaQV (PDF,8 MB)— Martin Kolčaba (@mKolcaba) 21. listopadu 2015
***
Hustý! Moje máma vám otestuje web. To je tak geniální, až z toho brní prsty :-) http://t.co/i9bWRoztmr
— Lukáš Pítra (@Lukaspitra) 22. května 2015
A něco pro všechny
Článek, který není přímo o marketingu, ale přitom by si ho měl každý přečíst. https://twitter.com/JanAmbroz/status/658899773349588992
Rady a tipy
140 znaků pro sdílení hodnotných informací se může zdát jako šibeniční limit. Přesto se našli tací, kteří zvládli v tomto rozsahu přinést užitečnou a zajímavou radu pro “onlajny”. Asi není překvapením, že v této “disciplíně” byli nejúspěšnější copywriteři a lidi, kteří jsou na sociálních sítích jako doma. https://twitter.com/ottocopy/status/580665776950087680
***
https://twitter.com/dardzi/status/673761715750879232
***
7 hříchů: PÝCHA manažera, LAKOTA majitele, ZÁVIST konkurenta, HNĚV zákazníka, SMILSTVO copywritera, OBŽERSTVÍ grafika, LENOST programátora.
— Otto Bohuš (@ottobohus) 21. května 2015
***
Máte ” FB superpower” aneb možnost požádat o přejmenování stránky s 200+ fans? Ano, pokud vám funguje tento link: https://t.co/sXT00cu40e
— Adam Zbiejczuk (@zbiejczuk) 5. ledna 2015
***
https://twitter.com/ottocopy/status/677407364400717825 A do výběru se probojovalo i PPC. Ale muselo si pomoci obrázkem. https://twitter.com/kaix/status/640994366325194753
Pravdy marketingového života
Twitter je ideálním místem pro sdílení krátkých postřehů a mouder získaných každodenní praxí. Svým záběrem je tato kategorie tweetů nejpestřejší a pro většinu lidí tím nejzajímavějším, co nám sociální síť s ptáčkem v logu přináší. https://twitter.com/filippodstavec/status/642961630964379648
***
Freelancing je velmi špatná kariérní volba pro JUNIORY v oboru. Ovládněte obor, pak jděte dělat byznys.
— Jan Řezáč (@janrezac) 11. září 2015
***
Buď chcete od webdeveloperů jako součást nabídky do tendru hotové wireframes či grafiku, nebo chcete na konci dostat dobrý web. Obojí nejde.
— Jan Tichý (@jantichy) 25. září 2015
***
Vždy mne překvapí, kolik lidí od webu (a dokonce od SEO) netuší, že Google PageRank už rok a půl reálně neexistuje.
— Marek Prokop (@MarekP) 24. května 2015
***
Marketing dopadá tragicky často proto, protože reklam. agenturám chybí odvaha říci klientům, že “to je blbost a ať si najdou někoho jiného”.
— Robert Němec (@Robert_Nemec) 12. prosince 2015
***
To, že se majiteli e-shopu PPC inzeráty nelíbí je jedno, hlavně že se líbí zákazníkům. Majitelé e-shopu nejsou cílovka. #shopcampcz
— Pavel Ungr 🔍 (@PavelUngr) 17. října 2015
***
“Správný analytik vždycky najde graf, který roste” #truestory #webexpo by @VojtaRocek
— Filip Podstavec ⛏ (@filippodstavec) 20. září 2015
Perla na závěr
#kim-kardashian {
padding-bottom: 9999px;
}– http://t.co/tagMexqn8g (via @JanSru)
— Marek Prokop (@MarekP) 19. února 2015
Chcete více?
Pokud chcete vědět, jaké další tweety hýbaly světem online marketingu, můžete si stáhnout tabulku se všemi TOP příspěvky a podívat se, jestli vás některý nezaujal více.
Top tweety online marketingu v roce 2015.xlsx (110 kb)
A my už se těšíme na další rok na Twitteru.