Pište lepší výzvy k akci ve vašich inzerátech (tahák pro CTA)

Výzvy k akci (CTA) jsou nedílnou součástí inzerátů v PPC. Z našich zkušeností víme, že inzeráty říkající lidem co udělat mají mnohem větší proklikovost než ty bez CTA. Napsat dobrou výzvu je však někdy těžší, než se může zdát. Proto pro vás máme několik osvědčených rad.

Napište si všechny nápady

Hlavní překážkou při psaní textů pro reklamy ve vyhledávání je omezený počet znaků. Proto se držte jednoduchého pravidla čím kratší text potřebujete, tím více návrhů vytvořte. Psaní velkého množství návrhů odemkne vaši kreativitu a budete mít z čeho vybírat. Což je příjemnější, než se snažit vypálit peckový text hned na první dobrou.

Slova rozhodují

Zaměřte se spíše na slovesa než na přídavná jména. Bohatá zásoba adjektiv sice může vypadat lákavě, ale spolehlivě přebije obsah sdělení. Vedle toho vhodně zvoleným slovesem můžete spustit představivost čtenářů a vzbudit v nich touhu po vašem produktu.

Toto pravidlo platí pro všechny texty na internetu i mimo něj

Toto pravidlo platí pro texty na internetu i mimo něj

V CTA se snažte se být co nejkonkrétnější. Ať uživatel ví, co ho po kliknutí čeká. Ať ví, jaké jsou hlavní benefity vašeho výrobku nebo služby. Ať se vidí, jak jezdí na novém kole, snižuje náklady na tisk nebo si třeba pochutnává na koláči jako od babičky.

Každý znak se počítá

Někdy ale může přijít blok a vy se zaseknete na tom, jaké sloveso použít. Nebo to vaše bude příliš dlouhé a budete potřebovat kratší. Pro případ, že po ruce nebudete mít copywritera, jsme pro vás připravili tahák s 356 akčními slovesy pro CTA. Můžete si ho i stáhnout v PDF a vytisknout.

CTA tahák pro PPC | PROFICIO

Jak tahák použít?

Máte hned několik možností, čím dynamické sloveso v inzerátu vhodně doplnit pro co nejlepší výsledky vašich kampaní:

  • Konkurenční výhodou vašeho produktu nebo služby (USP).
  • Vhodným klíčovým slovem.
  • Slevou nebo jedinečnou nabídkou.
  • Informací o časovém omezení.

Kam dál?

Přečtěte si o tom, že povely a výzvy k akci neplatí jen na psy, ale i na uživatele. A vynechat byste neměli ani článek o tom, jak některá slova působí více na rozum a jiná zase na emoce. Ať do své reklamy vyberete ta pravá.

Pokud budete potřebovat tahák i pro jiné jazyky, pak využijte už existující taháky pro slovenštinu nebo pro angličtinu, které nám byly inspirací pro vytvoření toho našeho.

Martin Smutek

Martin Smutek

Obsahovému marketingu se věnuje od roku 2012, kdy spoluzaložil portál FairList.cz. Na něm vybudoval svého času největší jazykový blog v ČR, který získal i řadu mezinárodních ocenění. Od roku 2015 pomáhá klientům PROFICIA získávat věrné zákazníky obsahovým marketingem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *