Posouváme prodeje vpřed skrz Google Nákupy

Google Nákupy jsou již nedílnou součástí všech našich kampaní, na kterých spolupracujeme s e-shopy. Důvodem jsou více než dobré výsledky tohoto typu kampaní. Ve většině případů se u něj míra konverze totiž přibližuje té ze zbožových srovnávačů. Google Nákupy tak často patří k nejvýdělečnějším kampaním s nezanedbatelným podílem na obratu získaného díky digitálnímu marketingu.

google-nakupy

Hlavní přednosti Google Nákupů

1. Obrázek

Obrázek jasně prezentuje produkt a není dobré podceňovat jeho kvalitu, která může mít velký vliv na proklikovost a rozhodování potenciálního zákazníka.

2. Cena

V rámci Google Nákupů jste neustále srovnáváni s konkurencí. Cena a její konkurenceschopnost mají proto na výkon kampaní velký vliv. Snížení ceny na úroveň konkurence tak nezřídka vede k lepším výsledkům kampaně a vyšším tržbám.

3. Propagační sdělení

Tato zpráva se zobrazí při najetí kurzorem na obrázek produktu. Při srovnatelných cenách bývá právě tato informace často klíčová pro rozhodování potenciálních zákazníků, na kterou reklamu kliknout. Ve sdělení většinou propagujeme konkurenční výhody, např. dopravu zdarma, prodlouženou záruku.

 4. Cílová URL stránka

Všechny reklamy vedou přímo na danou webovou podstránku vybraného produktu. V drtivé většině tak platíme za kliky zákazníků, kteří se nacházejí v posledních fázích nákupního procesu. I proto je výkon Google Nákupy vždy lepší než kampaň ve vyhledávání.

Spouštíme kampaň

Ke spuštění kampaně s Google Nákupy je potřeba mít pouze XML feed zboží s korektně vyplněnými atributy. Poté je nutné vložením krátkého kódu ověřit vlastnictví domény e-shopu, na níž budeme kampaň cílit.

Reálná data

Efektivitu Google Nákupů ukazují naše reálné výsledky. Posbírali jsme data u našich e-shopů za posledního půl roku a srovnali výkon kampaní ve vyhledávání  s Google Nákupy. Výsledek byl zajímavý:

Konverzní poměr Google Nákupů byl v průměru o 38 % vyšší a cena za konverzi o 31 % nižší. *

Pro profíky

Podrobněji jsme možnosti nastavení popsali v článku Posuňte prodeje vpřed – skrz Google Nákupy pro TyInternety.cz.

Jako základní kámen pro zvýšení výkonu v něm doporučujeme rozčlenit Google Nákupy do tří kampaní dle kategorií výrazů, na které se bude zobrazovat – obecné, brandové a produktové.

Toto rozdělení šikovně kopíruje nákupní cyklus potenciálních zákazníků. Na počátku je „průzkum trhu“ prostřednictvím obecných výrazů (sluchátka). Když už pak zákazník hledá konkrétní značku, ještě se rozhoduje, který model si vybere (sluchátka Koss). A konkrétní produkt již většinou hledá za účelem finálního nákupu (Koss Porta Pro).

V našem článku na TyInternety.cz najdete také konkrétní doporučení a doporučení, jak nabízet cenu za proklik podle relevantního rozdělení produktů (typicky dle jeho ceny a výše marže).

Závěrem

Pokud k vám z Google Nákupů proudí návštěvníci, ale nekupují zboží, určitě k tomu mají dobrý důvod. Před příchodem přeci znají cenu i srovnání s konkurencí. Rozhodně se tedy nemůžete spokojit s vysvětlením, že váš produkt není konkurenceschopný, a musíte pokračovat v pátráním po tom, kde je zakopaný pes.

Pokud vám naopak kampaň v Google Nákupech funguje, nikdy neusínejte na vavřínech. Vždy je totiž co zlepšovat, testovat a vyhodnocovat. Často je důležitější zaměřit se na kampaně, které fungují a jejich výkon dále zlepšovat, než se snažit opravit to, co nefunguje.

* aritmetický průměr srovnání dat z 10 e-shopů za období 1. 10. 2014 – 31. 3. 2015, kdy počítáme jen kampaně ve vyhledávání, které neobsahují navigační dotazy obsahující značku e-shopu.

Jiří Novák

Jiří Novák

Vede PPC tým PROFICIO. Primárně se stará o efektivnější PPC kampaně především klíčových klientů.

1 komentář u „Posouváme prodeje vpřed skrz Google Nákupy

  1. Pingback: Co mě zaujalo na PBS 2015 | Lukáš Krejča

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *