AI a Google? Používejte ji chytře, jinak vám může uškodit
Jak všichni víme, Google má rád obsah. Ten ale musí být originální, důvěryhodný a přínosný pro uživatele. Jinak můžete spálit spoustu času a peněz, ale výsledky nikde. To, že má být obsah originální, nejde ruku v ruce s používáním umělé inteligence na tvorbu obsahu. Ta totiž čerpá z dat, tedy z toho, co už někdy někdo napsal. Co se obsahu týče, s pomocí AI lze jen těžko vytvořit něco úplně nového.
S tím jdou ruku v ruce Google updaty, které se snaží takto vytvořený obsah odhalit a logicky mu snížit hodnocení. Z toho plyne, že i když vám třeba text funguje dnes, po dalších updatech už vám fungovat nemusí. Je tedy na zvážení, zda si chcete budovat dlouhodobý růst návštěvnosti nebo vám stačí, že návštěvnost máte nyní. Riskujete totiž, že o ni při další změně ve vyhledávání můžete přijít.
Co víme z posledních updatů?
K tomuto tématu můžeme vypíchnout informace z updatu z března 2024:
V článku se také uvádí, že: „K 19. dubnu jsme dokončili zavádění těchto změn. Nyní uvidíte ve výsledcích vyhledávání o 45 % méně nekvalitního, neoriginálního obsahu oproti 40% zlepšení, které jsme od této práce očekávali.“
Kromě jiného také Google říká, že se stále více zaměřuje na weby se špatnou uživatelskou zkušeností, na weby, které jsou vytvářeny pouze pro vyhledávače a nikoliv pro uživatele, a na stránky, které jsou zakládány za účelem shody s velmi konkrétními vyhledávacími dotazy.