Technické požadavky a obecné podmínky pro schválení display reklamy

Vedle povolených rozměrů má display reklama i další pravidla, která musíte dodržet. Pokud tedy chcete využívat propagace pomocí online inzerce.

Technické požadavky a omezení

  • Maximální velikost: 150 Kb.
  • Podporované formáty: PNG, JPG, JPEG, HTML, JS, CSS, SVG, GIF (max. 5 snímků/s, délka animace nesmí přesáhnout 30 s včetně smyčky, max. 150 kB).
  • Pokud chcete využít HTML5, doporučujeme využití nástroje Google web designer. Nově však můžete použít i reklamy vytvořené jinde. Musí však splnit specifická pravidla:
  • Obsahovat deklaraci <!DOCTYPE html>.
  • Obsahovat značku <html>.
  • Obsahovat značku <body>.
  • Obsahovat metaznačku velikosti formátu reklamy pod značkou <head>(např. <meta name=”ad.size” content=”width=300,height=250″>.
  • Na veškerý kód a podklady je třeba odkazovat pomocí relativních cest ke zdrojům uvedeným v souboru ZIP, nejsou povoleny žádné externí odkazy s výjimkou na odkazy na písma Google, soubory jQuery hostované na Googlu, soubory Greensock hostované na Googlu a knihovny CreateJS hostované na Googlu.
  • Reklamy HTML5, které nejsou vytvářeny v nástroji Google Web Designer, mají ve výchozím nastavení celou oblast reklamy klikatelnou. Pokud chcete omezit klikatelnou oblast jen na konkrétní prvky, je třeba přidat skript exitapi.js.

Obecné podmínky pro schválení bannerů

Co banner nesmí:

  • Být špatně otočený nebo obrácený.
  • Působit jako více reklam, obsahovat vlastní kopii, zasahovat mimo rámec nebo narušovat stránku.
  • Nesmí být menší než plocha, ve které se zobrazí (nesmí mít bíle okraje uvnitř reklamní plochy).
  • Nesmí být nerelevantní k webu, kam odkazuje.
  • Obrázky ani písmo nesmí být rozmazané nebo nečitelné.
  • Nesmí obsahovat stroboskopický efekt, blikající pozadí, nebo jinak rušit.
  • Nesmí obsahovat snímky cizích webů, funkcí, zpravodajských zpráv nebo reklam AdWords.
  • Nesmí napodobovat systémové nebo webové zprávy, dialogová okna, chybové zprávy operačních systémů.
  • Jediným účelem reklamy nesmí být hraní soutěže či hry nebo možnost vyhrát ceny. Reklamy však mohou propagovat sázkové loterie a soutěže na svých webech.
  • Reklamy ani obsah, na který odkazují, nesmí být nevhodné pro děti.
  • Uvádět nepravdivé informace o firmě, produktu nebo službě.

Co banner musí:

  • Být zřetelně oddělený od ostatního obsahu stránky.
  • Musí být zjevné, že se jedná o reklamu.
  • Ta musí být identifikovatelná a obsahovat jasné spojení s vaší značkou, logem nebo názvem
  • Všechny reklamy s částečně černým, bílým nebo průhledným pozadím musí obsahovat viditelné ohraničení, které barevně kontrastuje s většinou pozadí reklamy.
  • Zabírat celý prostor zvolené velikosti obrázku.

Co banner může:

  • Používat efekty reagující na pohyb myši (například obrázek, který reaguje na pohyb kurzoru myši), pokud je příslušný pohyb iniciován uživatelem a pokud se přeruší po 5 sekundách.
  • Reklamy smějí obsahovat falešné animované prvky nebo ikony, pokud se jako tyto prvky chovají celé reklamy nebo lze účelu těchto prvků dosáhnout na vstupní stránce.

Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Starám se převážně o výkonnostní PPC kampaně. Ale zabývám se i Videoreklamou a Display kampaněmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.