Vyhráli jsme Agenturu roku. Jak se tvoří nejlepší místo, kde pracovat? 

Po vítězství v soutěži Agentura roku v kategorii nejlepší místo, kde pracovat, se nás spousta lidí ptá, co děláme jinak a jak to u nás vlastně vypadá. Nemáme ale žádné rychlé návody. Je to – nečekaně – běh na dlouhou trať. Je plný překážek, náročných chvil, ale i momentů plných ocenění a radosti pro nás všechny.

Je to vlastně jako v každém jiném vztahu. Funguje, jen když se o něj staráte, nasloucháte a snažíte se ho zlepšovat a pracovat na něm. Zároveň ho ale i challengujete, abyste nestáli na místě.

Složit dobrý tým, který spolu ladí, je základ

Na startu byla parta fajn lidí, kteří měli společné hodnoty, bavilo je pracovat v marketingu a měli spoustu snů. A správným výběrem lidí to u nás začíná, protože lidé a dobře nakombinovaný tým v konzultačním businessu tvoří to nejdůležitější! Pak už se jen snažíme, aby byli lidé u nás spokojení, měli možnost se rozvíjet a spolupracovat na zajímavých projektech, které je ideálně i baví.

Pokud správně vyberete zodpovědné lidi do týmu, můžete jim dát dostatek svobody. Do výběrového řízení se snažíme zapojit co nejvíce stávajících lidí, aby si sami řekli, jestli jim někdo nový sedí a bude to fungovat. Důležité jsou pro nás dobré vztahy, ale i dobře vedený rozvoj, komunikace a nastavení očekávání už od začátku. 

To ale neznamená, že se časem nemůže spoustu věcí měnit. Proficio taky změnami prochází každý den. Důležitá je pro nás co největší otevřenost a transparentní jednání. 


Otevřená komunikace a zpětná vazba je klíč – i při odchodu

Velmi si vážíme pracovitých a pokorných lidí, kteří ale také dokáží kultivovaně a narovinu říct, co potřebují případně jinak. Zpětnou vazbu podporujeme nejen okamžitou, ale pravidelně posíláme napříč týmy i dotazníky, které umožňují spolupráci vylepšit. 

Každý rok pak děláme komplexní průzkum spokojenosti v celé skupině, kde pravidelně zjišťujeme, co se podle lidí povedlo, jak je který tým spokojený, kde co funguje a na čem je naopak potřeba do dalšího roku zapracovat. A pokud je to jen trochu možné, snažíme se všímat si drobností, které se zlepšily, ocenit je a taky za ně lidem upřímně poděkovat.

Víme, že práce v agenturním businessu je velmi náročná a rozhodně není pro každého. I proto se ve chvíli kdy vidíme, že je někdo nespokojený, snažíme dotyčného podpořit a hledat cesty. Ale pokud je evidentní, že máme různé potřeby, nebo že se naše cesty rozcházejí, nebojíme se včas rozloučit. Dokážeme případně lidi v rozhodnutí změny i podpořit. Historicky se nám potvrdilo, že je to pak pro obě strany lepší. A mnohdy si lidé najdou práci, ve které jsou spokojenější.

Klíčovým momentem byl pro nás v tomto smyslu rychlý růst přibližně před 3 roky. Práce pro větší agenturu totiž nemusí sedět každému. Velmi důležitá je pak transparentní komunikace kolem odchodů směrem k týmu, abychom zachovali psychologické bezpečí. Protože jsme se v tom v minulosti trochu spálili, proběhlo od té doby hodně změn k lepšímu. Protože už je nás opravdu hodně, musíme mít i na takové situace propracovaný proces a nic nepodcenit.

S každým kdo od nás odchází domlouváme i exit interview, kde se snažíme poučit z chyb a získat zpětnou vazbu. Zároveň se chceme i osobně rozloučit a poděkovat za všechno úsilí a odpracovaný čas.

Nabízíme příležitosti k růstu pro každého

S prací u nás je spojená určitá prestiž a postupem času je to více vidět i na trhu. Chtějí s námi spolupracovat stále zajímavější a seniornější lidé, ale oslovují nás i mladé nadějné talenty, kterým dokážeme vytvořit zajímavé příležitosti k růstu. Dokážeme jim totiž poskytnout zázemí plné profesionálů a skvělých lidí v kombinaci s maximální flexibilitou a zajímavými výhledy do budoucna. To zase obohacuje všechny ostatní, kteří už jsou s námi déle a nemají třeba tolik pracovních zkušeností z jiných působišť.

Každý, kdo se pro spolupráci s námi rozhodne, dostane velmi kvalitní onboarding: Příručku pro nováčky i přístup k interní wiki, doplněné o propracovaný adaptační plán a dedikovaný čas si vše v klidu projít. Nezapomínáme ani na následnou péči buddyho nebo přímého nadřízeného, od kterého nováčci doslova nasávají, jak u nás co chodí.

První den jsem si prošla základním seznámením s fungováním v Proficiu. Dostala jsem přístup k materiálům s veškerými informacemi a mohla se tak kdykoliv k čemukoliv vrátit a v klidu si to projít. Velice nápomocní byli i všichni kolegové a můj team leader, kteří se proaktivně starali o to, abych se tu cítila dobře. Zároveň jsem ocenila to, že jsem během prvních měsíců měla alokovaný čas přímo na adaptaci, takže jsem měla dost času na seznámení se všemi procesy.

Anna Rychtecká

Anna Rychtecká

PPC Specialist

Velký důraz přikládáme i rozvoji leadershipu a vzdělávání našich manažerů, protože jsou obrovskou inspirací a hnacím motorem pro ostatní. Musíme se pochlubit, že ti naši jsou opravdu skvělí – jak lidsky, tak pracovně. I díky tomu v rámci Proficio Hubu vznikly tento rok další specializované agentury, čímž podporujeme ownership jednotlivých directorů a týmů. Vzdělávání podporujeme nejen u jednotlivců prostřednictvím různých konferencí, ale také spoustou interních školení a sdílení. 

Work-life balance nesmí být jen fráze

Působíme ve výkonovém oboru, ale moc dobře si uvědomujeme, jak důležitý je work-life balance. Víme, že jen odpočatí a spokojení lidé mohou podávat skvělé výkony. 

Sami jsme si zažili, že v dnešní době není vůbec jednoduché sladit osobní potřeby s prací, ať už jste v jakékoliv životní fázi. Proto podporujeme co největší flexibilitu v úvazku – třeba pro maminky na a po rodičovské, studenty nebo kohokoliv, kdo třeba nechce pracovat na plný úvazek. Naši lidé mají prostor pracovat odkudkoliv a pokud to jen trochu jde, tak i kdykoliv. Důležité je, aby dodávali kvalitní práci včas. 

Přestože naše kanceláře jsou velmi komfortní, jsou dny, kdy je prostě fajn ušetřit čas, který strávíte cestou z/​do práce. A pokud chcete vstávat v 5:30 ráno, kdy většina lidí ještě spí a vy v klidu zvládnete odbavit spoustu úkolů, abyste pak přes den mohli jít třeba cvičit, není to problém. Spousta lidí je naopak efektivní večer nebo v noci. 

A to je pro nás to nejdůležitější: Snažit se vytvořit takové podmínky, aby každý mohl podávat co nejlepší výkon. Jakým způsobem to bude, už necháváme na každém – samozřejmě v souladu s našimi hodnotami. 

Přiznáme se, že ale nezapomínáme ani na standardní benefity a je pár dalších „drobností”, které práci u nás lidem zpříjemňují. Jedním z nich je sabatikl, měsíční placené volno, které předáváme lidem, kteří s námi spolupracují 5 nebo 10 let. Ti pětiletí ještě dostanou batoh a výběr dvou knih na cestu, aby se zabavili a nelákalo je pracovat. To mají totiž během sabatiklu zakázané. 

Když někomu povím o měsíčním sabatiklu, reakce je vždy stejná. Říkají, že je to ten nejlepší benefit, o kterém kdy slyšeli. A já s nimi rozhodně souhlasím. Za měsíc toho člověk stihne hodně – a může ho využít jakkoliv. Jelikož miluju cestování, moje volba byla jasná. Vydala jsem se do Japonska, Singapuru a na Filipíny. Byl to měsíc plný zážitků, ale i možností se na chvilku zastavit. A třeba přemýšlet o věcech, na které si doma nebo při týdenní dovolené nenajdu čas. Jsem vděčná, že v Proficiu tuhle možnost máme.

Petra Slavíková

Head of Copy

Hodně se snažíme podporovat fyzické i psychické zdraví, protože to je základ všeho úspěchu. Spolupracujeme s Hedepy – jejich vouchery mohou naši lidé pravidelně nebo v případě akutní potřeby využívat. 

Snažíme se podporovat i spoustu různých sportovních aktivit – je to třeba fotbálek nebo květnová výzva Do práce na kole (nebo pěšky) nebo pravidelné ranní lekce jógy v brněnských kancelářích. A v žádné naší kuchyňce nesmí chybět čerstvé ovoce ani kvalitní káva.

Firemní kultura má přesah i mimo byznys

Když to jen trochu jde, snažíme se zapojovat do zajímavých projektů. Máme klienty, kteří poskytují smysluplné služby a produkty, a těm pomáháme k úspěchu. Občas nás ale osloví i organizace z neziskového sektoru a pokud se týmu jejich činnost líbí, rádi je podpoříme jako pro bono projekt. 

Spolupracujeme takto například na projektu Živá půda nebo podporujeme Nadaci partnerství, kde se zapojujeme i do Aukce pro přírodu, která má obrovský dopad na obnovu krajiny u nás, ale i na Ukrajině.


A i když už je nás hodně, stále se jako majitelé s lidmi snažíme pravidelně potkávat. Je pro nás velmi důležité udělat si čas zeptat se kolegů v kanceláři, jak se jim daří.

Každý měsíc pořádáme all-hands snídani, kterou chystá pro všechny jeden z týmů. Ten pak vždy vezmeme na „oběd za snídani” jako poděkování. Je to moc fajn příležitost se dovědět, jak se tým má, co třeba plánuje na léto a co koho mimo práci vlastně baví.

Součástí každoměsíčních snídaní je i komunikace našich vizí na další období a prostor anonymně se na cokoliv zeptat. Každý druhý týden pak máme v Brně společný oběd, v Pražských kancelářích je to jednou za měsíc. 

Dvakrát ročně také pořádáme větší akce, kde se můžou potkat úplně všichni napříč všemi zeměmi, kde působíme. V závěru roku si pak nenecháme ujít příležitost s každým se potkat a osobně i za všechnu práci poděkovat. Plně si totiž uvědomujeme, že jen díky tomu, že kolem sebe máme tak skvělé lidi, se nám společně daří překonávat různá náročná období a dobývat vytyčené cíle.

Na spolupráci s Proficiem oceňuji skvělý tým profesionálů, který táhne za jeden provaz a kterému záleží na skvěle odvedené práci pro klienty.

Richard Kafoněk

Richard Kafoněk

B2B Strategy Director

Šikovným a pracovitým lidem jsou u nás dveře otevřené

Možná vás při čtení článku napadlo, že by se vám v takové firmě líbilo pracovat? Rozrůstáme se v různých koutech republiky, ale i v zahraničí, kde budujeme lokální agentury. A moc rádi přivítáme další báječné lidi, kteří chtějí Proficio Hub budovat s námi.

Přidej se k nám

Kariéra 22. 04. 2025