Zbožové srovnávače se vylepšují. S jakými novinkami přišly?

Ani náročná předvánoční sezóna neodradila zbožové srovnávače od nasazení větších či menších novinek a vylepšení. Podívejte se na přehled těch nejzásadnějších.

Biano Star

Recenzní programy pomáhají zákazníkům při volbě e‑shopu už nějaký ten rok. Za tu dobu se staly jedním z důležitých pilířů rozhodovacího procesu. Ani specializovaný srovnávač a rádce v oblasti nábytku a bytových doplňků Biano nezůstává pozadu a přichází se svým vlastním programem Biano Star.

Program se v mnohém podobá svým „starším bratrům“. Pomáhá zákazníkům i e‑shopům, ale přichází navíc se zásadním upgradem.

Hodnotitelé mohou spolu se svými recenzemi sdílet i fotografie. Jedná se o úplně první srovnávač nabízející tuto možnost, která přiblíží uživateli danou zkušenost s nákupem či výrobkem.

Žádost o recenzi přijde zákazníkovi na základě nákupu v daném e‑shopu. Odesílá se devátý den od provedení nákupu, tedy až po dotazníku Heureky či Zboží.cz.

Favi Extra

Také Favi přišlo letos se svým recenzním programem Favi Extra. Stejně jako ostatní e‑shopy získává recenze za pomoci dotazníku, který se posílá zákazníkům e‑mailem na základě nákupu. V dotazníku je možné ohodnotit e‑shopzakoupený produkt.

Stejně jako na Heurece, Zboží či Bianu i zde můžou získané recenze pomoci se zviditelněním vašich nabídek.

Více informací nebo postup pro nasazení najdete na stránkách Favi nebo se obraťte na naše konzultanty, kteří vám rádi pomůžou.

Udržitelný eshop

Udržitelnost je v posledních letech skloňována velmi často, a to i mezi e‑shopy. Momentálně se zmínek objevuje o něco více díky novému projektu Udržitelný eshop. Ten vznikl ve spolupráci firem Heureka, Visa, Komerční banka a Asociace společenské odpovědnosti.

V rámci projektu se nehodnotí pouze ekologie, ale i sociální stránka byznysu –⁠ například péče o zaměstnance nebo transparentnost podnikání.

Každý e‑shop, který se chce do projektu zapojit, musí projít hodnocením. Pokud splní veškeré požadavky, získá na Heurece speciální zelené logo.

V jakých oblastech udržitelnost zlepšovat?

Životní prostředí

Projekt Udržitelný eshop sleduje, zda je balení objednávek z recyklovaných či obnovitelných zdrojů nebo zda obchod využívá klimaticky neutrální dopravu. Tyto a další kroky spadají pod hlavičku odpovědnosti k životnímu prostředí. 

Vedení firmy a zaměstnanci

Dále sleduje transparentnost řízení společnosti nebo péče o zaměstnance.

Hodnotí se například genderové vyvážení, výše platu, etický kodex nebo třeba antikorupční opatření. Těmito body ale program nekončí.

 

Kdo dodává i nakupuje

Důležitý je také odpovědný přístup k zákazníkům, přehled o dodavatelích či podpora komunity.

Pokud vám záleží na udržitelnosti a chcete se zapojit do tohoto projektu, je potřeba vyplnit dotazník na stránce www.udrzitelnyeshop.cz. S vyplněním dotazníku rádi pomůžeme. Stačí kontaktovat naše specialisty, kteří s vámi doladí všechny potřebné kroky.

Simple Pairing

Párování nabídek i kategorií je pro zbožové srovnávače jako je Heureka a Zboží jedním z nejdůležitějších bodů kampaní. Automatické párování, které probíhá se zpracováním XML feedu, nabízí obě služby, ale ne vždy je zcela přesné. Stačí mít chybu v názvu nebo nezasílat název značky a výrobky se nespárují.

Zboží.cz nabízí možnost takzvaného ručního párování nabídek ve svém administračním rozhraní. Teď se k němu přidává i Heureka se službou Simple Pairing. Také se jedná o ruční párování, ale s přidanou hodnotou –⁠ párování do kategorie.

Na rozdíl od Zboží.cz už nebude nutné upravovat kategorie v XML feedu, ale spárujete je za pomoci pár kliků v administraci Heureky.
 

Služba je momentálně ve fázi testování, a to také v rámci PROFICIA. Oficiální spuštění se plánuje na začátek roku 2022. Pokud chcete už nyní nahlédnout, jak služba vypadá, přečtěte si článek o našich zkušenostech.

 


Lucie Teslíková

Hraji si s XML feedy, optimalizuji bidding a stále se učím něco nového. To jsou mé dny se zbožovými srovnávači, kterým se plně věnuji. A když už mi z toho jde hlava kolem, utíkám do světa knih a hudby.