Zvyšte prodej pomocí e-mail marketingu

Nedávno jsme se zúčastnili konference na téma „Jak zvýšit prodej pomocí e-mail marketingu“, kterou pořádala společnost Quanda. O informace, které jsme získali, se rádi podělíme. A nezapomeneme přidat ani naše zkušenosti z praxe.

Několik rad do začátku

Předtím, než rozvíříme vody e-mail marketingu, pro vás máme pro připomenutí pár hlavních zásad.

  • Nekupujte databáze adres.
  • Neposílejte přehnané množství e-mailů.
  • Nepoužívejte pochybné techniky pro získávání adres.
  • Pravidelně čistěte své databáze.
  • Posílejte obchodní sdělení pouze příjemcům, kteří vám k tomu dali souhlas.

Frekvence rozesílky se odvíjí od oboru podnikání, někdy je vhodné posílat newsletter jednou týdně, často ale stačí pouze jednou za měsíc. V zásadě platí, abyste posílali e-maily jen tehdy, pokud máte co nabídnout.

Po vyčištění databáze vám zůstanou jen lidé, kteří o vaše rozesílky stojí. Neplačte proto nad ztrátou velké části doručitelů, kteří nikdy neotevřeli jediný e-mail. Můžete je zkusit vrátit zpátky do hry pomocí reaktivační kampaně, ve které jim nabídnete nějakou protihodnotu (slevu, dopravu zdarma). Pokud ani tato možnost nepomůže, rozlučte se s nimi.

Otestovat svoji databázi můžete např. na stránce www.neverbounce.com.

Zvýšení prodeje z technického hlediska 

Při zvýšení prodeje pomocí e-mail marketingu je potřeba se z technického hlediska zaměřit na doručitelnost a na technické zpracování e-mailu.

Doručitelnost

Doporučujeme nasadit tzv. DKIM (Domain Keys Identified Mail) a SPF (Sender Policy Framework). DKIM je technologie digitálního podpisu, která ověřuje pravost e-mailu a společně se záznamem SPF zvyšuje důvěryhodnost odeslaných e-mailů. Princip SPF spočívá v ověření IP adresy odesílatele.

DKIM a SPF se nastavují v administraci domény. Stačí zaslat tyto záznamy z vašeho e-mailingového nástroje správci domény a ten je implementuje. Doručitelnost e-mailů by se měla pohybovat nad hranicí 95 %.

Novou technologií, která navazuje na DKIM a SPF a doplňuje některé chybějící vlastnosti, je technologie DMARC, která slouží především k monitoringu a umožňuje nám nahlédnout do informací o tom, jak a kým je naše doména zneužívána.

Zdroj: www.postmarkapp.com/guides/dmarc

Technické zpracování e-mailu

Máme pro vás i několik tipů, jak zlepšit zpracování e-mailu.

Dejte si pozor na špatný poměr plochy obrázků a textu. Neposílejte celoobrázkové e-maily, vypadají sice pěkně, ale někteří e-mailoví klienti obrázky nezobrazují. Takže příjemce obsah vaší zprávy neuvidí. Vše, co můžete napsat textem, pište.

Zapomeňte na adresy typu “no-reply”. Odesílejte z adresy, která je živá a ze které můžete odpovídat na dotazy příjemců. Pro e-mailového klienta je interakce mezi vámi a příjemcem znamení, že neposíláte spam. Což jsou pro vás a vaši rozesílku rozhodně body k dobru.

Neskrývejte svou identitu. Z průzkumů vyplývá, že první věc, na kterou se příjemce podívá, je jméno. Usnadněte jim přemýšlení, jestli nehodit e-mail rovnou do koše, a uveďte do jména odesílatele sebe nebo svou firmu.

Dejte si pozor na velikost newsletteru. Pokud je větší jak 102 kB, Gmail vaši zprávu nezobrazí celou a část uřízne. Pro zjištění si můžete poslat testovací rozesílku, ve které hned uvidíte, jestli jste to s velikostí e-mailu nepřehnali. Druhou možností testu je uložit šablonu jako .html soubor a ve vlastnostech zjistit její velikost.

Vytvářejte responzivní e-maily. Myslete na to, že většina je zobrazována na mobilních zařízeních. Schopnost vytvářet responzivní e-maily má už většina mailingových nástrojů, prokročilí jedinci to zvládnou i za pomocí kódů. My pro kódování šablon využíváme frameworky Foundation for Emails a MJML.

Využijte časovou optimalizaci (STO) a posílejte e-maily příjemcům tehdy, kdy je s největší pravděpodobností otevírají.

Odlište se od konkurence. Zkuste si vytvořit animované obrázky (GIFy), využijte animované odpočítávání, předejte žezlo svojí fantazii. Tyto prvky vypadají hezky a fungují. U e-mailových klientů, kteří GIFy nepodporují, se zobrazí jen první obrázek. Ujistěte se, že je výzva i na prvním obrázku.

GIFy dokáží zaujmout pozornost.

Zvýšení prodeje z hlediska obsahu

Dejte si pozor na špatný kontrast v textu. Nepoužívejte barvu písma, která je příliš podobná pozadí e-mailu.

Nepište předmět velkými písmeny. Nechcete snad na příjemce křičet.

Vyvarujte se nevhodných slov v předmětu. Nelákejte na sex a viagru.

Nepoužívejte speciální znaky v předmětu. Zapomeňte na sluníčka, srdíčka nebo křížky. Seznam.cz a další e-mailoví klienti takovéto předměty penalizují. Upoutejte pozornost raději slovy.

Využijte pro oslovení veškerý prostor, který se vám nabízí. Nezapomínejte na preheader, který se zobrazuje ihned za předmětem. Hláška “Nezobrazuje se vám e-mail správně?” nikoho nenaláká.

Obsah pro čtenáře musí být přínosný. Všechny vaše e-maily nemusí být prodejní. Informujte, vzdělávejte, potěšte své příjemce. Máte zajímavý článek na blogu? Pošlete jej.

Testujte, testujte, testujte. V rámci e-mailingu můžete využít A/B testování a vyzkoušet den rozesílky, předmět, obsah, barvy, cokoli vás napadne.

Rady do začátku

Začínáte s e-mailingem a stále si nevíte rady? Nebo máte e-shop a chcete zvýšit prodej? Nevíte, jaký nástroj je vhodný pro vaše podnikání, nevíte si rady se strategií? Na našem školení se naučíte praktické postupy, které budete moci ihned využít a ukážeme vám, proč je e-mailing kanál s největší návratností investic.

Luboš Segeťa

Luboš Segeťa

E-mail marketingu se věnuje naplno od roku 2013, kdy zužitkoval své znalosti z tvorby webu a online marketingu právě v e-mailingu. Luboš je také držitelem několika certifikátů - MailChimp Experts, IBM Marketing Cloud Intermediate a HubSpot e-mail marketing.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *