8x nižší cena za lead na Facebooku? Přečtěte si, jak na to

Jak jsme díky Facebook Lead Ads kampaním a propracovanému e-mailingu výrazně snížili cenu za jednu z nejdůležitějších konverzí pro našeho klienta?

Case study Ytong
Case study Ytong

Jak jsme díky Facebook Lead Ads kampaním a propracovanému e-mailingu výrazně snížili cenu za jednu z nejdůležitějších konverzí pro našeho klienta? To vám detailně ukážeme právě v tomto článku.

Ytong patří mezi naše dlouhodobé klienty, a tak už se dobře známe. Ani tak ale neusínáme na vavřínech. Snažíme se neustále vymýšlet nové možnosti a zlepšovat kvalitu našich služeb. Na co jsme se zaměřili tentokrát?

Úkol zněl jasně

Měli jsme 2 hlavní cíle – dostat kvalitní obsah mezi uživatele a získat vyplněné formuláře na webu. Zvolili jsme cestu Lead Ads a e-mailing. A výsledky nás i klienta velmi těší.

Kampaň s účelem generování potenciálních zákazníků jsme spouštěli koncem března s cílem získat více nejvýhodnějších nabídek. V rámci cílení jsme využili Lookalike publika ze dvou různých zdrojů – návštěvníci homepage Ytongu za posledních 30 dní a návštěvníci více relevantní landing page pro tento typ kampaně. 

Po dvou měsících úspěšného sbírání kvalitních leadů jsme přidali podobné publikum těm, kteří již odeslali formulář. U všech 3 publik byla zvolena velikost 3 %.  

Výsledky jednotlivých reklamních sad byly následující:

Co se týče cen za oslovení tisíce uživatelů a CPM, dosahovali jsme velmi podobných hodnot. Nejdražší bylo oslovit 1 000 podobných uživatelů návštěvníkům LP, nejlevnějšího CPM dosahoval LaL „leadařů“. 

Kontakty máme. Co dál?

Získaným kontaktům jsme připravili sekvenci 14 e-mailových šablon, které jsme posílali s několikadenním odstupem. Jedná se tedy o dlouhodobou kampaň, která trvá skoro 2 měsíce. 

Průměrný Open Rate je 46,36 % a Click Rate 4,22 %, celkem jsme rozposlali 11 621 e-mailů. Nejvyšší úspěch z hlediska otevření mají samozřejmě ty první (přes 60 %). 

Celou sekvenci jsme si rozdělili na dvě poloviny. Prvních 7 e-mailů bylo čistě informativních bez výzvy k zanechání kontaktu. Informovali jsme o tom, jak stavět svépomoci. Druhá část byla zaměřena více na vyplnění formuláře pro nejvýhodnější nabídku doplněná tipy na stavbu svépomoci.

Z celkových 813 kontaktů jich 59 vyplnilo formulář na webových stránkách, což nám dává CPA 392,64 Kčkonverzní poměr krásných 7,26 %. Při porovnání s ostatními placenými zdroji je úspěšnost Lead Ads kampaní opravdu slušná. 

Co si z toho odnést?

Think outside the box. Pokud je vaším cílem získat potenciální zákazníky vyplněním komplexnějšího formuláře na webových stránkách a víte, že Facebook Lead Ads jako takové by v tomto případě byly příliš obecné, zkuste to jinak

Nabídněte uživatelům nejprve kvalitní obsah s informacemi, které by mohli potřebovat, a následně je teprve pošlete na formulář na webu. 

My vsadili na Facebook a e-mailingové kampaně. A zafungovalo to na jedničku.