Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku

Požadavky na bannery pro facebookovou reklamu se v určitých ohledech podstatně liší od ostatních reklamních systémů. Reklamy jsou totiž doprovázeny textovými popisky, a proto je množství textu v obrázcích omezeno. Text by měl zabírat maximálně 20 % plochy obrázku. Pokud bude zabírat větší plochu, Facebook bude reklamu znevýhodňovat.

Ověření splnění podmínek

Každý obrázek, který chcete použít na reklamu či promovaný příspěvek, je posuzován algoritmem Facebooku. Ten automaticky vyhodnocuje množství textu v kreativě. Jeho množství můžete zjistit před spuštěním reklamy ve speciální aplikaci.

Ukázka toho, jak Facebook posuzuje množství textu v bannerech a vyhodnocuje, zda splňují podmínky

Facebook upřednostňuje obrázky s minimem textu. Čím méně ho najde, tím lepší výsledky můžete očekávat

Kolik textu by měl reklamní obrázek obsahovat?

Facebook preferuje reklamní obrázky s minimem nebo úplně bez textu. Podle našich zkušeností fungují nejlépe bannery s krátkým a výstižným sdělením v jedné větě, které je doplněno vhodným CTA.

Jak můžete množství textu redukovat?

Snažte se do obrázku dát jen tu nejdůležitější informaci. Další důležité informace vložte do textových částí reklamy, které banner doprovází. Je-li text nutnou součástí obrázku, použijte menší velikost písma a co nejméně slov. Pokuste se text zredukovat a znovu ověřte jeho podíl na ploše obrázku.

Základní rozměry bannerů

  • Reklama pro kliknutí na web umístěná v tzv. News Feedu – 1200×628
  • Banner do reklam na propagaci firemní Facebook stránky a událostí – 1200×444
  • Fotka do sady v Carousel Ads – 600×600
  • Obrázek využitelný do pravého sloupce na Facebooku – 256×133

Na co si dát pozor

Malý formát reklamy do pravého sloupce má sice stejný poměr stran jako reklama do News Feedu, ale je u něj zapotřebí si uvědomit malou velikost obrázku. Text v něm by tedy měl být redukován například pouze na logo či opravdu krátké sdělení (1 až 3 slova). Tím zachováte minimum textu a zároveň i srozumitelnost sdělení.

Pro Carousel Ads potřebujete mít 3 až 10 obrázků zmíněného rozměru. Carousel můžete využívat i pro běžné příspěvky stránky a není vyhrazen jen pro reklamy.

Při využití carouselu se fantazii meze nekladou. Obrázky na sebe mohou navazovat a vytvořit příběh

Při využití carouselu se fantazii meze nekladou. Obrázky na sebe mohou navazovat a vytvořit příběh

Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.

Martin Smutek

Martin Smutek

Pomáhám značkám být více vidět, z návštěvníků dělat zákazníky a dostávat se do jejich srdcí. Občas o tom i něco tvítnu.

2 komentáře u „Jaké vytvářet bannery pro reklamy na Facebooku

  1. Jakub Havlíček

    Co se stane, když pro propagaci firemní facebook stránky použiji rozměry news feedu? Snad to není hloupá otázka, děkuji.

    1. Tomáš NiederleTomáš Niederle

      Dobrý den, Jakube, děkuji za Váši otázku, která určitě není hloupá. Reálně se nestane v podstatě nic, co by Vám bránilo tento obrázek využit, jen se obrázek ořízne na požadovaný formát reklamy. V případě, že v news feedovém rozměru máte text nastaven tak, aby splňoval pravidlo 20 % textu, tak po ořezu se plocha obrázku zmenší a text nově zabere více, než 20% v ploše samotného obrázku. Na toto je potřeba dát pozor.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *