První dojem je zásadní – skoro 40 % firem přitom neposílá uvítací e‑maily

Welcome série e‑mailů pro nově registrované kontakty se často velmi podceňují. Přitom se dají velmi jednoduše nastavit a můžou vám vydělat opravdu hodně peněz.

Odlište se od konkurence. Průzkum z roku 2018 ukázal, že pouze 57,7 % značek posílá uvítací e‑maily (podle staršího výzkumu z roku 2013 to bylo dokonce pouhých 39 %).

74 % uživatelů přitom očekává, že jim uvítací e‑mail přijde ihned po registraci k newsletteru. Zároveň odběratelé, kteří dostanou uvítací e‑mail, vykazují o třetinu větší míru zapojení.

Jen uvítací e‑maily vám také můžou vygenerovat až o 320 % vyšší zisk ve srovnání s klasickými reklamními e‑maily.

Pozornost je ta nejcennější komodita v marketingu 

Využijte toho, že ještě máte pozornost nových odběratelů. Pošlete e‑mail automaticky ihned poté, co kontakt projde skrze double opt-in (ověření platnosti e‑mailu). Dodejte odměnu slíbenou za odběr newsletteru (sleva, e‑book, dárek atd.), představte svůj příběh a oceňte nově registrované za to, že jsou proaktivní.

Nechte nové kontakty říct, o co konkrétně mají zájem – tohle je ten nejlepší čas na segmentaci publika. Pozvednete tím doručitelnost budoucích rozesílek. Nikdo přece nechce číst e‑maily, které ho nezajímají. Díky správně zvoleným segmentům je větší šance, že budou vaše kontakty poslouchat, co jim chcete sdělit a v budoucnu vám velice usnadní automatizované rozesílky. Chtějí vás lidé sledovat i na sociálních sítích? Zmiňte je v uvítací sérii, ať jste jim vždycky nablízku.

Je to jako ve vztahu – komunikujte! 

Ukažte, že vám záleží na každém odběrateli. Zeptejte se vašich kontaktů, kdy slaví narozeniny, a potom jim ve správný čas popřejte. Podle uvedeného jména lze to stejné udělat i se svátkem. Nabídněte jim slevu na vaše produkty nebo nějaký drobný dárek k další objednávce.

Sledujte zapojení vašich kontaktů. Pokud se někdo před rokem zaregistroval a od té doby neklikl na žádný e‑mail, nejspíš si to z ničeho nic nerozmyslí a jen tak od vás nic nekoupí (zde přichází na řadu reaktivační e‑maily, ale o tom si povíme jindy). Většina zákazníků bývá nejaktivnější na začátku, kdy projeví zájem o odběr newsletteru. Využijte toho ve svůj prospěch!

Kvantita nepředčí kvalitu

Dávejte pozor na to, jestli se noví lidé chtějí skutečně registrovat k vašemu newsletteru. Neděláte toto rozhodnutí místo zákazníků? Posílejte double opt-in i těm, kdo u vás nakoupili. Pokud totiž budete mít (deseti)tisíce neaktivních kontaktů, ke konverzím vám to nepomůže. Kvalitní databáze e‑mailových kontaktů je k nezaplacení.

Usnadněte tento proces. Často se stává, že při vyplňování adresy prohodíme písmenka nebo zkomolíme název domény. Na uvítací sérii pak budeme čekat jenom marně. Většinu lidí ale jako první napadne, že je chyba určitě u vás, ne u nich. Pracujte s nástroji, které umožňují validaci e‑mailových adres, aby k tomuto nedocházelo – například Mailocator nebo Foxentry.

A kolik v sérii posílat e‑mailů? To už záleží na vás a na tom, jak to u vaší společnosti dává smysl. Myslete ale na to, že v každém e‑mailu je dobré mít co sdělit.

Shrnutí:

  • Nastavte správně double opt-in
  • Poděkujte kontaktům za registraci
  • Představte jim příběh brandu
  • Nastavte vzájemná očekávání a zeptejte se jich, o co mají zájem
  • Zůstaňte s nimi v kontaktu (skrze další kanály)

Lukáš Michele

E‑mail marketingový specialista s různorodými zkušenostmi z online i offline marketingu. Ve své práci se řídím podle dat a snažím se, aby moje e‑maily a reklamy byly pro uživatele co nejpřívětivější.