Aktivita dává smysl a mám k dispozici data
Skvělé. Tohle je nejlepší možnost. V případě, že data vychází, vím, že v dané aktivitě mohu s klidným svědomím pokračovat a řešit průběžnou optimalizaci.
Pokud výsledky nejsou uspokojivé, je potřeba něco změnit nebo aktivitu zastavit. V oblasti online marketingu se často setkáváme s tím, že ziskovost výkonnostních kampaní není pozitivní, je potřeba hledat potenciál v optimalizaci kampaní nebo v jejich lepším řízení. Cestou může být řízení na maximalizaci marže.
Aktivita dává smysl, ale chybí data
Pokud samotná aktivita dává z nějakého pohledu smysl, ačkoliv nejsem schopen výsledek kvantifikovat, je dobrý nápad v ní pokračovat. Samotné řízení se podle znalostí, zkušeností a intuicí má výhodu v tom, že je velmi rychlé.
Druhou stranou téže mince je skutečnost, že rozhodování je subjektivní a vychází z individuálních schopností a postojů rozhodujícího. Může se tak snadno stát, že rozhodnutí bude a priori chybné, protože „nevím, že nevím“ a rozhodnu se špatně pro nedostatek zkušeností nebo provozní slepotu.
Dobrý nápad je opírat se o best practices, osvědčené návody a zkoušet se alespoň čas od času ptát zkušených kolegů na jejich názor nebo konzultovat s experty.
Mám data, ale nevidím smysl
Pokud podle spolehlivých dat vidím, že činnost nedává smysl, je situace jednoduchá. S aktivitou je potřeba okamžitě přestat.
A pokud mám k dispozici data, kterým nerozumím, a proto je nedokáži vyhodnotit, je potřeba si nechat poradit.
Nemám data a aktivita nedává smysl
Tato situace je slepou uličkou, ze které je třeba vyjít ven – respektive se posunout do jiného kvadrantu. To znamená buď získat data, nebo najít smysl.
Závěrem lze říct, že samotné hodnocení efektivity marketingu není možné řešit pouze na základě tvrdých dat. Nezbývá, než se s tím smířit a někdy cíleně využít znalosti, zkušenosti, intuici, osvědčené postupy nebo rady expertů. Je však jisté, že jak kvantitativní přístup, tak kvalitativní má své limity a pro nejlepší výsledky je potřeba oba přístupy kombinovat.
Poradíme se strategií i vyhodnocením
Chcete, aby váš marketing dával smysl? Správně nastavená strategie zjednodušuje rozhodování a zefektivňuje nejen marketingové, ale i businessové aktivity. V Proficiu vám pomůžeme s výzkumem a analýzou, sestavením strategie i nastavením správných OKRs a KPIs. Naši stratégové jsou totiž opravdoví profíci.
Mrkněte, s čím vám pomůžeme