Jaké rozměry bannerů používat v Google Ads

Rozměrů pro display reklamu existuje mnoho. Pokud ale má reklama plnit svůj účel – abyste byli co nejvíce vidět – pak bude řešení jednoduché. Využít všechny. AdWords Google Ads vám to svojí novinkou značně usnadní. Podrobnosti jsme pro vás sepsali v tomto článku.

3 bannery pro všechny rozměry

V AdWords již delší dobu běží tzv. responzivní bannery. Stačí tak 3 velikosti, další rozměry reklam se z nich vytvoří automaticky. Ke zkreslování grafiky by nemělo docházet, obrázek se upraví poměrově k formátu. Proto vám budou stačit už jen tyto rozměry:

  • široký banner 728×90,
  • vkládaný obdélník 300×250,
  • široký sloupec 160×600.

Tato funkce se však nedá vypnout. Jediným řešením, jak zamezit automatickým úpravám, je nahrát bannery manuálně v rozměrech, které jsou pro vás důležité. Takto nahrané reklamy Google automatickými změnami nenahrazuje.

Google Adwords Banner 250x250 – ukázka
Takto vypadá banner o rozměrech 250×250 px na blogu Jazykove.FairList.cz

HD Formáty

Sice to neznamená, že bannery můžete nahrát v HD rozlišení, ale každý rozměr lze 2x zvětšit. Místo 300×250 tak můžete nahrát obrázek o velikosti 600×500. Díky tomu se obrázek ani při zvětšování nezkreslí a reklamy jsou celkově hezčí. Zatím však není HD podporováno u formátů HTMLFLASH. A pořád se musíte vejít do velikosti 150 kb. O technických požadavcích na bannery si můžete více přečíst v našem dalším blogu.

Seznam všech rozměrů

Pokud chcete mít pro každý banner vlastní obrázek, budete ho potřebovat v těchto formátech:

  • svislý obdélník: 240×400 (pouze statický formát),
  • mobilní široký banner 320×50 (nepodporuje .gif a .swf – flash),
  • banner 468×60,
  • široký banner 728×90,
  • čtverec 250×250,
  • malý čtverec 200×200,
  • velký obdélník 336×280,
  • vkládaný obdélník 300×250,
  • sloupec 120×600,
  • široký sloupec 160×600,
  • půlstránková reklama 300×600,
  • velký široký banner 970×90,
  • velký mobilní banner 320×100,
  • reklamní panel 970×250,
  • na výšku 300×1050.

Responzivní inzeráty

Jedná se o formát, kdy vám stačí jen 2 varianty rozměru obrázku 1200×628 a 1200×1200 (nebo jen ten širokoúhlý a Google vám nabídne oříznutí) + logo v rozměrech 1200×1200 nebo 1200×300. Obrázky doplníte textem přímo v rozhraní. Ads editor s tímto formátem už také pracuje. U responzivního formátu nemáte plnou kontrolu nad tím, kdy se zobrazí pouze text, kdy se zobrazí text s obrázkem a jaký obrázek to bude. Nicméně výměnou za to dostanete širší zásah a levnější prokliky. Většinu těchto formátů můžete využít i v systému Sklik. Více o reklamě na Skliku najdete v tomto článku. Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.


Dominik Neckař

Dominik se stará o strategický rozvoj klientů PROFICIA. Chcete dosáhnout vyššího zisku či objevit potenciál na trhu? Anebo potřebujete jen“ vyřešit rozpočet a marketingový mix vzhledem k cílové skupině a KPI? Přesně to s vámi vyladí.