Jaké rozměry bannerů používat v Google Adwords

Rozměrů pro display reklamu existuje mnoho. Pokud ale má reklama plnit svůj účel – abyste byli co nejvíce vidět – pak bude řešení jednoduché. Využít všechny. Google AdWords vám to svojí novinkou značně usnadní. Podrobnosti jsme pro vás sepsali v tomto článku.

3 bannery pro všechny rozměry

Začneme rovnou žhavou novinkou. Pro reklamu na Googlu vám totiž stačí už jen tři rozměry bannerů. Jak je to možné? Další rozměry reklam se z nich vytvoří automaticky. Ke zkreslování grafiky by nemělo docházet, obrázek se upraví poměrově k formátu.

Proto vám budou stačit už jen tyto rozměry:

  • Široký banner 728×90
  • Vkládaný obdélník 300×250
  • Široký sloupec 160×600

Tato funkce se však nedá vypnout. Jediným řešením, jak zamezit automatickým úpravám, je nahrát bannery manuálně v rozměrech, které jsou pro vás důležité. Takto nahrané reklamy Google automatickými změnami nenahrazuje.

Google Adwords Banner 250x250 – ukázka

Takto vypadá banner o rozměrech 250×250 px na blogu Jazykove.FairList.cz

HD Formáty

Toto je další příjemná novinka. Sice to neznamená, že bannery můžete nahrát v HD rozlišení, ale každý rozměr lze 2x zvětšit. Místo 300×250 tak můžete nahrát obrázek o velikosti 600×500. Díky tomu se obrázek ani při zvětšování nezkreslí a reklamy jsou celkově hezčí.

Zatím však není HD podporováno u formátů HTML a FLASH. A pořád se musíte vejít do velikosti 150 kb. O technických požadavcích na bannery si budete moct brzy přečíst více.

Seznam všech rozměrů

Pokud chcete mít pro každý banner vlastní obrázek, tak ho budete potřebovat v těchto formátech:

  • Svislý obdélník: 240×400 (pouze statický formát)
  • Mobilní široký banner 320×50 (nepodporuje .gif a .swf – flash)
  • Banner 468×60
  • Široký banner 728×90
  • Čtverec 250×250
  • Malý čtverec 200×200
  • Velký obdélník 336×280
  • Vkládaný obdélník 300×250
  • Sloupec 120×600
  • Široký sloupec 160×600
  • Půlstránková reklama 300×600
  • Velký široký banner 970×90
  • Velký mobilní banner 320×100
  • Reklamní panel 970×250
  • Na výšku 300×1050

Většinu těchto formátů můžete využít i v systému Sklik. Více o reklamě na Skliku najdete v tomto článku.

Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Starám se převážně o výkonnostní PPC kampaně. Ale zabývám se i Videoreklamou a Display kampaněmi.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *