Rozměrů pro display reklamu existuje mnoho. Pokud ale má reklama plnit svůj účel – abyste byli co nejvíce vidět – pak bude řešení jednoduché. Využít všechny. AdWords Google Ads vám to svojí novinkou značně usnadní. Podrobnosti jsme pro vás sepsali v tomto článku.
3 bannery pro všechny rozměry
V AdWords již delší dobu běží tzv. responzivní bannery. Stačí tak 3 velikosti, další rozměry reklam se z nich vytvoří automaticky. Ke zkreslování grafiky by nemělo docházet, obrázek se upraví poměrově k formátu. Proto vám budou stačit už jen tyto rozměry:
- široký banner 728×90,
- vkládaný obdélník 300×250,
- široký sloupec 160×600.
Tato funkce se však nedá vypnout. Jediným řešením, jak zamezit automatickým úpravám, je nahrát bannery manuálně v rozměrech, které jsou pro vás důležité. Takto nahrané reklamy Google automatickými změnami nenahrazuje.
HD Formáty
Sice to neznamená, že bannery můžete nahrát v HD rozlišení, ale každý rozměr lze 2x zvětšit. Místo 300×250 tak můžete nahrát obrázek o velikosti 600×500. Díky tomu se obrázek ani při zvětšování nezkreslí a reklamy jsou celkově hezčí. Zatím však není HD podporováno u formátů HTML a FLASH. A pořád se musíte vejít do velikosti 150 kb. O technických požadavcích na bannery si můžete více přečíst v našem dalším blogu.
Seznam všech rozměrů
Pokud chcete mít pro každý banner vlastní obrázek, budete ho potřebovat v těchto formátech:
- svislý obdélník: 240×400 (pouze statický formát),
- mobilní široký banner 320×50 (nepodporuje .gif a .swf – flash),
- banner 468×60,
- široký banner 728×90,
- čtverec 250×250,
- malý čtverec 200×200,
- velký obdélník 336×280,
- vkládaný obdélník 300×250,
- sloupec 120×600,
- široký sloupec 160×600,
- půlstránková reklama 300×600,
- velký široký banner 970×90,
- velký mobilní banner 320×100,
- reklamní panel 970×250,
- na výšku 300×1050.
Responzivní inzeráty
Jedná se o formát, kdy vám stačí jen 2 varianty rozměru obrázku 1200×628 a 1200×1200 (nebo jen ten širokoúhlý a Google vám nabídne oříznutí) + logo v rozměrech 1200×1200 nebo 1200×300. Obrázky doplníte textem přímo v rozhraní. Ads editor s tímto formátem už také pracuje. U responzivního formátu nemáte plnou kontrolu nad tím, kdy se zobrazí pouze text, kdy se zobrazí text s obrázkem a jaký obrázek to bude. Nicméně výměnou za to dostanete širší zásah a levnější prokliky. Většinu těchto formátů můžete využít i v systému Sklik. Více o reklamě na Skliku najdete v tomto článku. Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.