Jaké rozměry bannerů používat v Google Ads

Rozměrů pro display reklamu existuje mnoho. Pokud ale má reklama plnit svůj účel – abyste byli co nejvíce vidět – pak bude řešení jednoduché. Využít všechny. AdWords Google Ads vám to svojí novinkou značně usnadní. Podrobnosti jsme pro vás sepsali v tomto článku.

3 bannery pro všechny rozměry

V AdWords již delší dobu běží tzv. responzivní bannery. Stačí tak 3 velikosti, další rozměry reklam se z nich vytvoří automaticky. Ke zkreslování grafiky by nemělo docházet, obrázek se upraví poměrově k formátu.

Proto vám budou stačit už jen tyto rozměry:

  • široký banner 728×90,
  • vkládaný obdélník 300×250,
  • široký sloupec 160×600.

Tato funkce se však nedá vypnout. Jediným řešením, jak zamezit automatickým úpravám, je nahrát bannery manuálně v rozměrech, které jsou pro vás důležité. Takto nahrané reklamy Google automatickými změnami nenahrazuje.

Google Adwords Banner 250x250 – ukázka

Takto vypadá banner o rozměrech 250×250 px na blogu Jazykove.FairList.cz

HD Formáty

Sice to neznamená, že bannery můžete nahrát v HD rozlišení, ale každý rozměr lze 2x zvětšit. Místo 300×250 tak můžete nahrát obrázek o velikosti 600×500. Díky tomu se obrázek ani při zvětšování nezkreslí a reklamy jsou celkově hezčí.

Zatím však není HD podporováno u formátů HTML a FLASH. A pořád se musíte vejít do velikosti 150 kb. O technických požadavcích na bannery si můžete více přečíst v našem dalším blogu.

Seznam všech rozměrů

Pokud chcete mít pro každý banner vlastní obrázek, budete ho potřebovat v těchto formátech:

  • svislý obdélník: 240×400 (pouze statický formát),
  • mobilní široký banner 320×50 (nepodporuje .gif a .swf – flash),
  • banner 468×60,
  • široký banner 728×90,
  • čtverec 250×250,
  • malý čtverec 200×200,
  • velký obdélník 336×280,
  • vkládaný obdélník 300×250,
  • sloupec 120×600,
  • široký sloupec 160×600,
  • půlstránková reklama 300×600,
  • velký široký banner 970×90,
  • velký mobilní banner 320×100,
  • reklamní panel 970×250,
  • na výšku 300×1050.

Responzivní inzeráty

Jedná se o formát, kdy vám stačí jen 2 varianty rozměru obrázku 1200×628 a 1200×1200 (nebo jen ten širokoúhlý a Google vám nabídne oříznutí) + logo v rozměrech 1200×1200 nebo 1200×300. Obrázky doplníte textem přímo v rozhraní. Ads editor s tímto formátem už také pracuje.

U responzivního formátu nemáte plnou kontrolu nad tím, kdy se zobrazí pouze text, kdy se zobrazí text s obrázkem a jaký obrázek to bude. Nicméně výměnou za to dostanete širší zásah a levnější prokliky.

Většinu těchto formátů můžete využít i v systému Sklik. Více o reklamě na Skliku najdete v tomto článku.

Chcete se dozvědět více o display reklamě? Přečtěte si některý z článků o přípravě bannerů, které vyšly na našem blogu.

Dominik Neckař

Dominik Neckař

Vedu display tým PROFICIA. Vymýšlím digitální strategie a starám se o plánování brandových kampaní klíčových klientů.

4 komentáře u „Jaké rozměry bannerů používat v Google Ads

  1. Tereza PaďourováTereza Paďourová

    Dobrý den, Zdeňku!

    Doufáme, že správně rozumíme Vašemu dotazu. Při implementaci AdSense si můžete vybrat, jaký rozměr by reklamy zobrazované na Vašem webu měly mít. Pak je na inzerentech, aby v tom rozměru reklamu vyrobili. Z toho důvodu má Google doporučované rozměry, které mají největší aktuální zásah, a proto je využívá nejvíc inzerentů.

    Viz: https://support.google.com/adsense/answer/185665?visit_id=636733604775188649-898805908&ref_topic=29561&rd=1

    Jinak bychom doporučili implementovat řešení pro responzivní reklamy: https://support.google.com/adsense/answer/3213689?hl=en. S nimi více pracují automatické kampaně Googlu.

    Mějte hezký den, za PROFICIO tým zdraví Terka a Dominik.

  2. Profilový obrázekJakub Havlíček

    Dobrý den,

    je někde ukázka toho, jak to Google “rozřeže” do dalších rozměrů? Tedy porovnání těch 3 vložených vs. ostatních? Jako grafiky jsem nyní dostal zadáno, abych připravil právě tyto 3 bannery, ale opravdu si neumim představit, jak mohou vypadat ty další, které neudlám ručně sám. Aby to nebyl paskvil :-)

    1. Tereza PaďourováTereza Paďourová

      Ukázku bohužel nemáme, ale Google se zaručil, že ostatní rozměry bude vytvářet jen poměrovou úpravou grafických prvků bez toho, aniž by došlo k deformaci. Pokud je v zadání vytvářet jen 3 rozměry kvůli úspoře nákladů, a není to vyloženě požadavek kvůli cílení na konkrétní plochy na konkrétním webu, tak doporučujeme využít spíš responzivní inzeráty.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním formuláře souhlasíte s poskytnutím osobních údajů.