Employer Branding
Firmy by měly budovat nejen svoji “byznysovou” značku, ale i značku zaměstnavatele. Boj o nejlepší lidi na trhu je dnes velký a kandidáti o vás musejí vědět. Je tedy nezbytné, aby věděli, že na trhu jste, jací jste, co nabízíte, jaká je vaše firemní kultura, hodnoty, jaké prostředí by je u vás čekalo, nebo jaké ohodnocení, včetně benefitů, dokážete nabídnout. Pokud to firma myslí s náborem vážně, je nutné tuto svou propozici formulovat a pomocí vhodných marketingových kanálů komunikovat směrem ven.
Co budeme analyzovat
Na co se vás budeme v rámci Employer brandingu ptát
Cesta ke znamenité značce zaměstnavatele je zapeklitá a nelze ji uspěchat. K pokroku se zkrátka dostanete krok po kroku – a my jich společně absolvujeme aspoň jedenáct.
Podíváme se na vaši EVP (Employer Value Proposition)
Bude nás zajímat, jaká je její aktuální podoba, jak byla tvořena, jak se s ní dále pracuje, jestli odpovídá současnému stavu, nebo jak se propsala do jednotlivých oblastí.
Pokud EVP neexistuje, bude nutné zvážit, jestli by nebylo vhodné ji vytvořit. Jako minimum v případě její neexistence se musíme pobavit nad firemními hodnotam, o tom jak se firma vnímá sama - kdo jsme? jací jsme? A tak jestli víme, jak firmu vnímají zaměstnanci? Kandidáti? Co kandidáti hledají? Co nabízí konkurence?
Definujeme ideálního kandidáta nebo kandidátky
Aby fungoval brand i nábor, tak musíme vědět nejen kdo jsme my, ale i kdo je naše cílová skupina, kde se nachází, jaké má a jaké my požadaujeme kompetence? Musíme i vědět její představy, požadavky a proč by je měla lákat práce právě u nás.
Koukneme se na zoubek recruitmentu
Zjistíme, jaké kanály využíváte a jak nábor probíhá procesně. Stejně tak nás budou zajímat recruitment data a zeptáme se na to: co vše měříte? Kolik se hlásí lidí, z jakých zdrojů, kolik je 1. kol/2. kol atd., důvody zamítnutí? Jsou kandidáti relevantní.
A detailně se probereme i dalšími daty
Kromě recruitment dat si musíme vzít pod drobnohled i employer brand data a opět se ptát: co aktuálně měříte, jaké jsou výsledky, víte proč to měříte, jak na základě dat měníte věci?
Zanalyzujeme inzeráty
Klíčovou věcí, která podporuje employer brand jsou rozhodně inzeráty. Provedeme analýzu a vytvoříme soubor s konkrétními inzeráty, na kterých bychom popsali to, co aktuálně nefunguje, přičemž se zaměříme jak na styl, koncept, jazyk, konkrétní informace vzhledem k pozici, prvky inzerátů a jeho strukturu.
A taky kariérní stránky…
Naší pozornosti nesmí uniknout celková koncepce stránek, struktura (nikolv však z pohledu UX, ale z pohledu employer brandu), obsa (texty, fotky, videa), data, která zde můžeme získávat a ejich propojení na ATS a další systémy.
Mrkneme se i na blog
Obdobně jako u inzerátů se vrhneme i na analýzu kariérního blogu. Vytvoříme soubor, kde popíšeme současný stav v oblasti volby témat, včetně konkrétních ukázek, podíváme se na aktuální situaci z pohledu frekvence a zanalyzujeme i zpracování témat a způsob psaní.
Chytíme se do vašich sítí
Na vaše sociální sítě se podíváme s akcentem na potencionální oslovení cílové skupiny kandidátů. Opet nás bude zajímat oučasný stav (témata, celková koncepce, styl, obsahu). V tomto případě se na vše nebudeme dívat primárně z hlediska podporu byznysu, ale především s akcentem na podporu employer brandu.
U eventů odhalíme eventuální problémy
Employer brand podporují také eventy, které firma pořáda a kterých se účastní. Důležité je si umět odpovědět na otázky: měříme, že eventy přináší to, co chceme? Jaké jsou očekávané výsledky? Má event primárně podpořit recruitment? Jaká data máme k dispozici? Nebo také je skladba eventů a jejich koncept vhodný?
Rozebereme komunikaci při náboru
Pomocí zpráv kandidátům můžeme přenášet hodnoty a informace, které jsou pro nás důležité. Konkrétně sem spadá např. přímé oslovování uchazečů, emailové šablony v ATS, nebo přímé směrem ke kandidátům. Stejně tak se můžeme podívat na candidate experience a její měření, posty z osobních profilů podporující nábor, náborová videa, pohovory, na způsob odmítání kandidátů/offer management/offer lettery, nebo i komunikace mezi přijetím nabídky a nástupem.
Podtrheme a sečteme
Na základě analýzy všech dílčích oblastí bychom ke každé z nich uvedli doporučení ke zlepšení, včetně konkrétních příkladů.
Naši specialisté
Kdo se o vás postará
Blogové články