Search Ads 360: Poznejte, jestli se hodí pro vaše podnikání

Komu nestačí klasické Google Ads, pro toho Google připravil Search Ads 360. Jaký je mezi nimi rozdíl? A mají SA360 pro vaše podnikání smysl? Prozkoumejte s námi hlavní funkce a výhody této platformy, která je v Česku zatím prakticky nepoužívaná.

SA360 jako střípek mozaiky

Search Ads 360 je pokročilá platforma pro správu vyhledávacích a social kampaní. Doplňuje ji nástroj Display&Video 360, který se zaměřuje na obsahovou reklamu a branding. Společně i spolu s dalšími nástroji patří do ekosystému Google Marketing Platform.

Na rozdíl od Display&Video 360 není SA360 samostatným inzertním systémem, ale tvoří jakousi nadstavbu či agregátor existujících reklamních účtů pro vyhledávače –⁠ a to nejen pro Google. 

Co všechno můžeme do Search Ads dostat? 

V současnosti plně podporuje synchronizaci pěti vyhledávacích engines:

  • Google Ads
  • Baidu
  • Microsoft Ads
  • Yahoo! Gemini
  • Yahoo! Japan

Kromě vyhledávačů umožňuje Search Ads synchronizovat také kampaně z Facebook AdsTwitter Ads. V současnosti je možné výsledky z těchto platforem pouze reportovat. V budoucnu –⁠ po integraci s některým z marketingových partnerů (Mediaocean, Smartly) –⁠ bude možné kampaně i aktivně spravovat.

Kampaně z účtů je nutné do SA360 synchronizovat. Původní reklamní účty se pak nazývají engine accounts.

Search Ads synchronizují všechna klíčová slova, produkty, reklamy a bidy z jednotlivých engines. Navíc v nich můžeme přímo provádět změny v nastavení, které se zpětně propíšou do systémů. Probíhá tak oboustranná synchronizace. 

Veškerý výdej reklamy a doplňování kreditu nadále probíhá v jednotlivých systémech. Například pro inzerci na Googlu nelze bez existujícího a fungujícího Google Ads účtu využít pouze Search Ads.

Přehled díky Floodlightu

Search Ads i DV360 jsou integrované do Campaign Managera, který kombinuje kampaně z obou platforem v rámci jednotného reportingu.

Google Marketing Platform používá vlastní analytické řešení nazvané Floodlight, které nastavujeme nezávisle na Google Analytics nebo měřicích značkách jednotlivých systémů.

Stojí za to?

Přístup k platformě SA360 lze získat jen přes oficiálního Google partnera a používání není zadarmo. Google si účtuje poplatky v závislosti na výši útraty kampaní. Jedná se o nízký procentuální poplatek ze spendu.

Výhody Search Ads 360

Přes SA360 se dostaneme k řadě funkcí, přehledů a dalších výhod, které nejsou k dispozici na úrovni jednotlivých engines. Seznam hlavních výhod toho nabízí opravdu hodně.

Sjednocení více vyhledávačů a sociálních sítí

Jako nadstavbový systém SA360 shrnuje na jednom místě všechna data z vyhledávacích kampaní stejně jako z reklam na Facebooku a Twitteru. Řízení a vyhodnocování kampaní z jednoho místa může výrazně zjednodušit správu, a to zejména u rozsáhlé struktury.

Pokud využíváte Google Ads, Facebook, Twitter nebo například Bing, může být SA360 ideálním nástrojem ke konsolidaci správy kampaní.

Pokročilejší funkce v kampaních

Search Ads nám nabízí nástroje jako automatickou optimalizaci cílení na lokality a publika nebo řízení sortimentu v Nákupech.

Také strukturování kampaní je flexibilnější než v Google Ads.

Pomocí vlastních dimenzí a štítků dokážeme vytvořit vlastní organizaci účtu, nezávisle na aktuálním rozdělení sestav a kampaní. Tím je možné vytvářet „paralelní“ struktury a zjednodušit tak reporting a plánování rozpočtů. 

To ocení zejména inzerenti s komplexními kritérii vyhodnocení. Ke štítkům se pak vážou další funkce jako business events, na které se hned podíváme.

Lepší škálování slev a dalších změn v nabídce

Přes štítky můžeme systému dodat informace o aktuálním nebo očekávaném dění. Tím se systém na základě podobných událostí v minulosti předem připraví na změny výkonu.

Tímto způsobem můžeme řídit například slevy a výprodeje, výkyvy cen, dočasnou dopravu zdarma a další situace s významnějším dopadem na výsledky.

Robustnější budget management

Search Ads dokáží oproti Google Ads více provázat výkon a rozpočet. Přímo v systému máme k dispozici nástroje na plánování a segmentování rozpočtu, a to napříč všemi vyhledávači. Přehledně vidíme aktuální stav čerpání rozpočtu a odhad do budoucna i výkon jednotlivých segmentů. Můžeme nastavit rozpočet pro libovolná období například denní, týdenní nebo měsíční.

Kompletní atribuce

Díky integraci Floodlight napříč celou Google Marketing Platform umí atribuční model přiřadit konverze mezi kanály nebo vyhledávači bez duplikování dat. Můžeme tak sledovat celou cestu uživatele od prvního zhlédnutí reklamy po konverzi.

Pokročilý modeling konverzí

Některé konverze není možné doměřit nebo přiřadit například z důvodu nastavení cookies v prohlížeči. SA360 na základě umělé inteligence dopočítává chybějící místa tak, aby se co nejvíce přiblížil skutečnosti. Podobná funkce je k dispozici i v Google Ads, SA360 ji rozšiřuje i na další engines.

Využití vlastních dat

Do SA360 můžeme přes API napojit vlastní data warehouse, například PowerBI. Zůstáváme vlastníky všech dat a Google je nesdílí s trhem, a to ani anonymizovaně. Bezpečně tak lze odesílat i citlivá interní data jako například marže.

Optimalizace na základě vlastních dat může být obzvlášť užitečná, pokud značná část konverzí probíhá mimo měřitelné kanály. Přečtěte si naši case study, kde jsme se zaměřili právě na využití SA360 v kombinací s PowerBI.

Efektivnější nabídkové strategie

Nabídkové strategie v SA360 uvažují celou cestu uživatele a mají k dispozici data ze všech kanálů. V kombinaci s nahráváním vlastních dat a flexibilní reakcí na očekávané změny dokáží strategie fungovat bez dalších zásahů efektivně v prakticky jakékoliv situaci. 

V případě velkého objemu investic může i zlepšení v řádu jednotek procent znamenat stovky tisíc korun obratu navíc. Díky tomu se rychle vrátí poplatky za využívání tohoto nástroje.

Strategie můžeme nastavit pro libovolný počet kampaní i engines. Některé funkce (jako auction-time bidding) jsou ale dostupné pouze v kampaních z Google Ads.

Pro koho mají SA360 největší přidanou hodnotu?

Přestup z klasických PPC nástrojů na SA360 je důležité rozhodnutí. Každý ho nedokáže efektivně využít. V jakých situacích tedy dává SA360 největší smysl? Poradíme vám.

  • Dostatečný obrat a spend 

S vyšším objemem investic dokáže i mírné zlepšení výkonu díky efektivnějším bidovacím strategiím vyvážit náklady spojené s využíváním nástroje.

  • Vysoká závislost výkonu na aktuálních cenách, slevách nebo sezoně 

Pokud je váš byznys ovlivněný výraznou sezonností a/​nebo se výkon odvíjí od okamžitých, proměnlivých cen, můžeme využít pokročilé SA360 funkce pro automatické přizpůsobení aktuální situaci. Tím ušetříme čas na správu a eliminujeme zmeškané příležitosti.

  • Inzerce ve více podporovaných engines 

Jestliže máte aktivní kampaně ve více vyhledávačích, reklamy na Facebooku a/​nebo Twitteru, můžeme je díky SA360 spravovat a reportovat na jednom místě. V případě rozsáhlé struktury jde o značnou časovou úsporu.

  • Komplexnější marketingová strategie využívající řadu kanálů 

SA360 umožní vyhodnotit výkonnostní kampaně v rámci celé cesty zákazníka od prvního zobrazení reklamy po konverzi, a to online i offline. Díky deduplikaci konverzí napříč GMP hned uvidíte skutečný přínos jednotlivých kanálů.

  • Vlastní data pro optimalizaci

Pokud máte k dispozici pokročilejší zákaznická data (marže, offline prodeje, reklamace), můžeme je odesílat do SA360 a pracovat s nimi v rámci nabídkových strategií a data-driven atribučních modelů.

  • Využívání dalších částí Google Marketing Platform

Část výhod SA360 vynikne teprve ve chvíli, kdy jsou integrované v rámci kompletního ekosystému GMP a využívají Floodlight. Proto je ideální zapojit nabízené nástroje společně.

S úspěšným využitím Search Ads 360 máme cenné zkušenosti. Kontaktujte nás a společně vymyslíme zapojení a přínos konkrétně také pro váš marketing.

Zajímá vás víc? Přečtěte si naše další články o jednotlivých nástrojích Google Marketing Platform:


Michael Chamrath

V PROFICIU mám na starosti technologicky náročnější implementace v rámci Google Marketing Platform, reportingu a automatizace kampaní. Baví mě řešit výzvy a vymýšlet inovativní přístupy k řešení business problémů. Když nepracuji, tak nejspíš lítám někde po horách.