V loňském roce jsme na našem blogu publikovali celkem 56 článků. Některé z nich nám v Google Analytics vykreslily opravdu hezké křivky a bodovaly i na sociálních sítích. Které články že vás to bavily nejvíc? Týkají se výkonnostních kampaní, SEO nebo třeba LinkedInu. A podle počtu přečtení rozhodně stojí za připomenutí.
Nejen rok, ale i blog ovládl Covid-19
Loňský rok si budeme pamatovat jako ten s koronavirem. Dotkl se snad všech oblastí a marketing samozřejmě nebyl výjimkou. Bylo potřeba rychle reagovat na situace, které spousta z nás zažívala prvně.
Změnilo se chování zákazníků, některé segmenty raketově vystřelily a jiné zase těžce bojovaly o přežití. Každá rada byla v té době nad zlato. Není proto divu, že se článek Online marketing v době koronavirové dostal do naší TOP 10. Spousta tipů by se vám ale mohla hodit i teď, tak mrkněte, na co se zaměřit u kampaní, jak posílit brand nebo co si pohlídat na webu.
Detailněji jsme se zaměřili i na práci s PPC kampaněmi v tomhle nelehkém období. Popsali jsme vám, jak pracovat s chytrými nabídkami, vyhodnocovat na úrovni ID/URL, analyzovat a optimalizovat. Připomeňte si článek PPC kampaně v době koronavirové.
Čím lepší práce s daty, tím efektivnější marketing
Snad pro každý byznys a na to navázaný marketing je klíčová znalost zákazníka a trhu. Bez dat prostě jen střílíte do vzduchu, a to se vám může nepěkně prodražit. Určitě se shodneme na tom, že není vůbec špatné vědět, kdy máte sezónu, kdo u vás nakupuje pravidelně nebo na koho naopak nemá smysl cílit. Zjistit to můžete díky RFM analýze.
Pokud vás zajímá budoucnost webové analytiky, pak by vám neměl uniknout, a podle počtu přečtení ani neunikl :), náš blog o Web + App Property. Základní myšlenkou je nabídnout analýzu napříč platformami, tedy spojit data z mobilních aplikací (pomocí Firebase) a webu (za pomoci Global Site Tag nebo Google Tag Manager). Jaké to má výhody, kdy se vám to hodí a proč by vás to vlastně mělo zajímat? Pokud jste blog ještě nečetli, můžete to napravit právě teď.
Kvalitní návštěvnosti z vyhledávání není nikdy dost
SEO je oblast, na kterou by se nemělo zapomínat v žádné marketingové strategii a samozřejmě nemůže chybět ani na našem blogu. Že je tohle téma zajímavé i pro markeťáky, klienty nebo další zvědavce, dokazují hned 3 články, které se probojovaly do naší TOP 10.
I v SEO platí, že když jednotlivé kroky dobře promyslíte a naplánujete, dostaví se výsledky. A to je něco, co vás zvlášť potěší v případě, kdy začínáte od úplného začátku. Naši SEO specialisté o tom sepsali celou případovou studii. Připomeňte si, jak se jim povedlo během několika měsíců získat 1. pozice a které kroky k tomu vedly.
Možná znáte ten pocit, kdy dostanete hotovou analýzu klíčových slov, ale vlastně nevíte, co s ní. Teď už ale budete vědět, kam v takových případech sáhnout – pomůže vám náš komplexní blog o tom, jak pracovat s klíčovými slovy.
Až to všechno zapracujete, určitě budete chtít dát vyhledávačům najevo, jaké změny proběhly. Nebo ne…? Existuje celá řada důvodů, proč chtít odstranit svoje URL z vyhledávače. Ať už třeba web napadl hacker a vytvořil nechtěné stránky nebo jste přešli na nový web a už nenabízíte větší množství produktů. Právě v takových situacích se hodí znát to, jak odebrat stránky z indexu.
Plňte cíle, maximalizujte výsledky
I v loňském roce na sociálních sítích nadále rostl LinkedIn – největší profesní síť na světě. Už dávno ale není jen rájem pro headhuntery. Jeho obrovský potenciál pro B2B marketing a unikátní možnosti cílení objevuje stále více firem. A tak jsme se na některé z největších výhod inzerce na LinkedInu zaměřili i my.
Zajímá vás, jakých cílů můžete pomocí reklamy dosáhnout, které reklamní formáty jsou vhodné, jaký je ideální rozpočet a jak reportovat výsledky kampaní? Přečtěte si našeho průvodce propagací na LinkedInu.
Je možné zvýšit výkon kampaní díky obsahové síti v Skliku? Ano! Pokud se inspirujete naším receptem z výkonnostní případové studie, pak to může být až o krásných 32 %. Pro našeho klienta to znamenalo o 320 000 Kč vyšší tržby, než kdybychom se zaměřili pouze na vyhledávací síť. Tipy, jak nastavit efektivní výkonnostní reklamu v Skliku, si připomeňte v případovce na inzerci v obsahové síti Sklik.
Profíci na srovnávače zboží nám jistě dají za pravdu, že téma automatu je v této branži poslední dva roky skloňovanější než v automobilovém průmyslu. Automatický bidding totiž patří mezi časově nejnáročnější úkony, které specialisté provádějí. I proto se jich do něj moc nehrne.
Pokud ale máte dostatečné náklady na marketing a čas věnovat se biddingu naplno, můžete získat výhodnější pozice jak na Heurece, tak na Zboží.cz. Co všechno je potřeba nastavit a jak dopadlo seznámení našeho klienta Sanitino s nástrojem Beed, se dočtete v případovce o začátcích s automatickým biddingem.
Závěrečná tečka
Ani letos nepolevujeme a už pro vás zase chystáme další témata – nejen my, ale i naši parťáci z PORTY, tak si nenechte nic utéct. :)
Ať už vás víc baví to anebo ono, nezapomínejte, že všechny oblasti marketingu by spolu měly fungovat ruku v ruce. Některé využijete víc, jiné upozadíte, ale je to právě komplexní přístup, který je při tvorbě dobré marketingové strategie klíčový.